/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Lagstruktur
Fra : jeb3
Vist : 4131 gange
100 point
Dato : 04-08-06 09:44

Hejsa.

Så er jeg her igen. Skal nok få fordelt point på de andre spørgsmål mandag aften. Er bare helt hængt op.

MEN....
Der hvor jeg tidligere var ansat arbejdede vi med en lagstruktur, hvor vi havde en lille rød bog, hvor der stod hvad der skulle være i de forskellige lag (byggekonstruktion).

Er der nogen der ved, hvor jeg kan få fat i den?

Alle mine kolleger på det tidligere sted er skiftet ud, og ingen af de nye vil hjælpe ;-(

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-08-06 12:03

Prøv at spørge her:
http://www.nti.dk/
eller her:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/home?siteID=123112&id=129446
(hvis de altså bruger samme standard)

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 04-08-06 13:46

Tja !

http://www.bips.dk kan være et godt bud, hvis du f.eks. tænker på point's lagstruktur, som vist nok benytter ibb's lagstruktur (eller var det omvendt).

Så vidt jeg kan se hedder ibb nu bips.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 04-08-06 18:51

Meiland har ret.
Det er besluttet at vi her i Danmark, skal anvende Bips lagstruktur i forbindelse med det digitale byggeri, som for offentlige bygggerier træder i kraft 1 jan. 2007.

Se dette link og se under IT/CAD. kan downloades hvis du har brugernavn og password.

Du kan også her se hvilke IBB publikationer der er udgået.

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-06 18:52
Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 10-08-06 20:13

Tak for svaret Jorgen_ros.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 10-08-06 21:27

Hej Jeb3 !

Nu er det ikke fordi jeg ikke kan unde jorgen_ros de 100 point, men jeg kan ikke lige se hvad han svarer mere end mig. Endda giver han mig ret.

Men held og lykke med autocad.