/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm i windows xp
Fra : plb
Vist : 943 gange
100 point
Dato : 04-08-06 00:10

Jeg sidder og bøvler med et problem her, jeg kommer desværre bare ingen vejene..

Problemet er at jeg havde installeret linux som jeg så ville af med igen, da der var en fejl med det. Jeg fjernede bare linux partitionerne i PartitionMagic, men efter det lavede grub (linux bootloader) pjat med mit system og ville ikke lade mig komme ind i windows xp pro sp2, så jeg læste mig til at man bare kunne smide windows cd'en i og så gå ind i recovery console og skriver fixmbr og så skulle det være i orden.
Pc'en kom dog også videre end før, den kommer ind til windows loading screen og når den så skal ind i windows går skærmen sort, men jeg kan stadig hører harddisken arbejde som om alt var vel???
Jeg har prøvet at starte windows i safemode og det kan den sagtens, ingen problem dér...

Nogen der har nogle ideér til hvad jeg kan gøre og hvordan jeg får den til at virke igen??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-08-06 00:17

Hvis du har win xp så prøv at gendanne harddisken i start programmer systemværktøjer gendannelse og vælg en markeret dag fra før problemet opstod. og det kan du gører i safemode
Mvh Sune

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-08-06 00:46

Hmm, er der ikk andre metoder`? for jeg sidder jo netop i problemet med linux bootloaderen, hvis jeg gendanner.? men det kan måske fixes på en anden måde `?

mvh PLB

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-08-06 01:06

Prøv det så må vi se om set andet ka fixes bagefter
MVH Sune

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-08-06 01:27

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-08-06 08:43

Problemet med Linux er at den nok krer en anden fattabel jeg tror det er FAT 16 hvor Windows krer FAT 64 NTSF . Du kan bl.a. bruge Partition Magic til at lave det om

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 04-08-06 09:57

Jeg er med på en lytter....C...

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-08-06 11:29

bja2, jeg er ikk helt sikker på hvad du mener?
Men er der nogen der ved hvordan jeg for slettet Linux fuldstændig uden bare at fjerne partitionen som jeg gjorde før, hvilket nok ikke var så smart..??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-08-06 12:12

Linux bootloader går ned i MasterBootRecord og ommøblerer lidt.
Med en win 98 diskette kan du rette det.
Start comp med disketten og ved A:
A:\>fdisk /mbr og tryk enter
den arbejder et øjeblik
genstart
med PM disketterne
se efter om der er rester af Linux
partitionen med windows bør ligge i starten (til venstre)
og den skal være aktiv
Aktiv:
h-klik på partitionen > rul ned til advance >vælg set active>apply

nu kan det være at du er heldig.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 04-08-06 12:20

e.c Det er netop det jeg har prøvet før, bare med windows xp cd'en.
Jeg gik ind på cd'ens recovery consol og skrev fixmbr som så skulle gøre det hele godt igen, men det gjorde den bare ikke??
Men jeg kan vel prøve på din måde, men hvordan for jeg fat på en win 98 diskette?

mvh PLB

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-08-06 14:30
Accepteret svar
Fra : dannyboysen

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-06 09:23

Det er en fejl i din windows - ikke din boot da du jo kan starte i fejlsikret.

Det nemmeste er at køre en windows repair jvf. www.dannyboyd.dk - windows repair

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 18-08-06 17:06

jeg prøvede det og det virkede! Tak for svaret dannyboysen.

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 18-08-06 17:29

det var så lidt ....