/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
ideer til julegaver
Fra : pus1982
Vist : 4625 gange
49 point
Dato : 03-08-06 21:00

Hejsa

jeg ville lige hører om i har nogle gode ideer til hjemmelavet julegaver? tænkt at jeg hellere måtte til at finde ud af det nu, hvis det var at jeg skulle bruge en del tid på nogle af gaverne. har jo en del som jeg skal have lavet. Så skulle jo gerne nå at få dem lavet. jeg tager imod alle ideer, under alle emner

Så kom med alle de ting du kommer i tanke om...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 21:18

Jamen er det strikke, hækle, porcelænsmaling, træskærerarbejde eller???? hvilke aldersgrupper
tænker du på???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 21:19

Behøver jeg at sige mer' ?

http://www.cray.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 21:22

...ok. mere beskedent : http://www.bsa.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 21:24
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 21:28
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 21:31

Fås også i strik-sokker

http://www.strikvarer.com/sokker.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-08-06 21:47
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-06 21:54

Se hellere at komme ud af de tvangstanker.
Søg læge.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-08-06 21:59

Øh, hvem hvad hvorfor

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 22:13
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-08-06 22:14

Hej pus1982.

Jeg kan slet ikke indstille min hjerne på julegaver lige nu men du har ret, hvis man selv skal nørkle, så er det nu man skal i gang

Men jeg kan se at du er forholdvis ny bruger på kandu, så jeg vil bare lige ønske dig velkommen her

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 22:15
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 22:17

...og Velkommen til [tilykke]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 22:18

Hov...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 22:21

Lav en Smiley !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 22:28

Camillasmoster som er en profil hér på www.kandu.dk er ret ferm til det dersens med 'juleting':

http://www.123hjemmeside.dk/Hannes-Menageri/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-08-06 22:39

Rigtigt at nicket er Camillasmoster men hun lystrer altså osse kælenavnet 'Moster Glad'

Molo altså...de der links med alt muligt underligt?

Molo er forresten vores allesammens hyggerøv men det ka' du jo sikkert se

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 04-08-06 01:55

Hei du,halstørkleder har altid gjort seg godt,altid noen som trenger det jo

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 04-08-06 09:06

sjaler og hippe huer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-08-06 09:17

Molo og Wilma - tak for de pæne ord i jeres reklamefremstød for min hjemmeside!

Jeg har ovenikøbet lige sat en meget enkel opskrift på et sjal ind på siden - jeg tror, det er nummer 8 sjal, jeg er ved at strikke nu...

Har også en opskrift på nogle rigtig gode futter....

Pus1982 - Velkommen til KANDUtspringerne, som mestrer alt fra joke til seriøs debat

Hanne, Camillasmoster, moster, moster glad, kanelmosler og je' ska' gi' dig!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-08-06 11:16

KORS I SKURET!!

Jul..... Det skulle virkelig hentes langt inde i knolden.... Kald det bare fortrængning....

Jeg må tage hatten af for jer, der orker at tænke på julen nu - og med så stor omtanke laver disse herlige personlige gaver...

Her i huset køber vi julegaver... Tjaaa... den allerførste i slutningen af november - der føler vi ALTID at vi er dygtige og på forkant med begivenhederne... fornuftige folk... De tre næste køber vi omkring d. 15. december - for ligesom at blive i illusionen.... De sidste 10 bliver så købt d. 23. december i panik og til alt for mange penge, fordi tiden rinder ud.....

PYHHH.... Jeg bliver helt træt ved tanken... Skønt de lover 26 grader og fuld sol i weekenden... Så tror jeg, at julen forsvinder stille og roligt ned i fortrængningsrummet igen....

Pus1982 - stort velkommen til Kandu.....Pas på - det er afhængighedskabende

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-08-06 12:11

Jeg skal jo - også i år - på julemarked i Den Gamle By - Husflidsmarked.

Så jeg hænger på, når de kreative får lettet sin r...

Jule kanel

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 49 point
Dato : 04-08-06 13:36

Hej, pus. Velkommen til Kandu.

Det med at lave gaver selv, det kan være en god ide, hvis der er noget man er god til. Og der er de fleste.
Det kan være et digt, en sang, -fotografier på papir eller cd, visitkort, brevpapir, årskalender osv.osv. --For at blive i computerverdenen.

Eller hvis du er god til håndarbejde, så er det de hjemmestrikkede, -syede, -hæklede ting, du skal kaste dig ud i.

Eller det kan være, at du er mere til køkkentjenesten. Så kan du lave brød og kager, syltetøj (årstid lige nu) konfekt osv. --En flaske hjemmelavet hyldesaft og en flaske rom er ikke så ringe en gave i den mørke december...

Det kan jo også være, at du har et arbejde eller en uddannelse, der gør at du kan lave ting af keramik, træ, glas, eller plastic...

Og hvis du er god til at male, så skal du ikke være bleg for at give et billede som du selv synes om til en, du holder af. Det er da meget mere spændende at modtage end et nørklet halstørklæde som du måske kun har lavet fordi det SKAL være hjemmelavet..

Det ideelle er jo at kunne give noget, som modtageren både bliver glad for og faktisk kan bruge.
Om det er hjemmelavet eller ej... Det skal nok ikke blive et pres. Der er masser af mennesker, der slipper helt fint fra at KØBE meningsfyldte julegaver, som vækker glæde.

Kommentar
Fra : pus1982

Dato : 06-08-06 20:33

jeg takker jer alle for de mange gode råd. og for at i byder mig velkommen.

Til jer der synes at jeg er tidlig ude med at tænke på julegaver vil jeg bare lige sige. Det tager sin tid at sy tøj m.m når man har 36 at give gaver til og så har jeg også formindste antallet af julegaver.

Så det er sket ikke for tidligt at finde ud af hvad man skal lave til de forskellige.

Jeg er 23 år og har ikke så mange penge at gøre med, så skal jo gøre det så billigt som muligt. og dem jeg så ikke når at få lavet selv. køber jeg jo så i december.

mange knus og tak
pus1982

Godkendelse af svar
Fra : pus1982

Dato : 06-08-06 20:34

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-06 22:21

pus1982 - hvis du skulle få brug for lidt hjælp eller inspiration, skal du bare sige til - jaj æælsker det!

Bor i Århus - ellers kan mail vel også bruges.

Moster

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-08-06 14:01

Tak for accepten af mit svar. Og held og lykke med juleriet. Man kan aldrig gå for tidligt i gang.