/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SVCHOST.exe tager 100% CPU
Fra : yakov
Vist : 562 gange
150 point
Dato : 03-08-06 20:26

jeg har et problem der går ud på at svchosten tager 100% cpu. den gør det ikk hele tiden. eller ca. hver 10 sek holder den 1 sek pause.

jeg er inde på det nok er noget virus / trojan. for jeg bruger Black Ice (firewall) og der bliver hele tiden åbnet nogle porte (port 113 TCP og 138 UDP) jeg har scannet den med AVG og med symantec Norton 2007 beta. antivirus der ud over har jeg også scannet med xsoftspy mod spy ware.
der udover har jeg også scannet med hijackThis hvor jeg ikke synes jeg kan se noget usedvaneligt
i kan se den her: http://www.vwa-wow.dk/hijackthis.log.

jeg kan ikk finde ud af hvad det er hvis nogen kan hjælpe mig vil det være rart.
på forhånd tak.

//yakov

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 03-08-06 20:27

fandt ud af jeg kom til at sætte et punktum efte linket hvilket gør det ikk virker når man trykker på det. men her er det så uden : http://www.vwa-wow.dk/hijackthis.log

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 20:45

UHA da DA

Gå ind i Black og luk de porte, eller sæt
dem under overvågning.

""""Har ikke prøvet ICE, men den burde kunne blokke for de
adresser du lige nævner.
Og du er sikker på, der ikke er andre åbne porte"""

OG BETA har de ikke godt, ment med godkendte
overvågnings-systemer

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 03-08-06 20:54

jeg har lige lukket de porte. men jeg sidder også bag en router så der burde ikke være andre åbne porte.
Beta ved jeg godt nok ikke er det bedste men sys ikk jeg lige havde lyst til at betale for det. men tankte på om man ikke kan gå ind og se hvad det er svchosten laver. og evt hvilken fil det er den har problemer med.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 21:05

Har lige afprøvet BETA,
Men desværre er der ALTID fejl i BETAér
Og kan da godt sige dig, at det var godt jeg kunne gendanne systemet

Ellers er du FUCK´t

Lige som de beta´er du kan hente hos MS

Har endnu ikke hørt om nogen,
der har fået skidtet til at virke.
Som det var ment.....

Men der er selvfølgelig undtagelser
der "desværre ikke bekræfter reglen"

Men håner du får det til at virke ???

Mvh

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 21:10

Og Microsoft kommer med en Vista
der sikker er TOTALT fyldt med fejl
og mangler, da der ikke er mange, der gider
"prøvekøre " deres system, da de får så mange fejl
at de dårligt kan installere deres gamle system, IGEN

Min mening om BETA´er

Men s andre har nydt godt af det
Så, Beta, må være op til brugeren at bedømme

Men holder mig langt fra dem.

Mvh

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 03-08-06 21:13

jeg installeret det bare så virket det. det eneste er bare et den serial man skal bruge sender de til ens e-mail. men første gang jeg installeret det ville det heller ikk. men så prøvet jeg på min bærebare der virket det fint. så jeg installeret det og opdaterede det og satte så den anden HDD til som en ekstern.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-08-06 21:17

gå ind på www.spywarefri.dk og få dem til at checke hijack-loggen

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 150 point
Dato : 04-08-06 04:31

et godt link til at forstå hvad der kører på pcen
http://www.processlibrary.com/

program til at se hvilke prosesser der kører på pc'en
http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html
Nb. ProcessExplorer overtager joblisten (Ctrl+Alt+Del)
Realtime monitor til regitreingsdatabasen
http://www.sysinternals.com/utilities/regmon.html

Mange gode tools på hovedesiden http://www.sysinternals.com/

Godt og effiktivt tjek af pc'en
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Nb. Det skal godkendes akticex.
Housecall er en srevice fra http://dk.trendmicro-europe.com/
Som også har den bedste(syntes jeg) antivirus/firewall løsning.

http://dk.trendmicro-europe.com/smb/products/products.php?prodgroup=4&family=7&id=193&rightnav=0,0
http://shop.tm-online.dk/

Håber at det kan hjælpe på vej til en løsning.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-08-06 08:07

Har også lige oplevet det..... Jeg formateret "bare" computeren...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-06 09:26

ProcessExplorer Som natmaden henviser til kan du finde den svchost service der bruger dine resuser og så
højreklikke på samme>der kan du klikke på>properties>image>veryfie og programmet vil enten tjekke lokalt elle på en window server om det er en legetim service>vis det ikke kan verifiseret lokalt.
Under properties kan du også se alle detaljer om processen og hvilgen filer/programmer der er tilknyttet
denne svchost process,du kan også højre klikke på processen og google den,programmet søger auto på nettet om oplysninger.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-06 09:28

veryfie skal have adgang til nettet(firewall)vis det ikke kan verifiseres lokalt(image)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-06 09:35

filer/programmer der er tilknyttet
properties>threads
Der kan man også stoppe den/disse tildknytninger(kill)
en for en og se hvilken fil der er årsagen til problemet.

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 04-08-06 11:08

har fundet det ved hjælp af processexplorer. det var noget windows update der lå og gjorde vrøvl. men nu kan den kører igen. jeg ville nemlig ikk formatere den da det er min mors firma computer.

Godkendelse af svar
Fra : yakov

Dato : 16-12-06 15:18

Tak for svaret natmaden.