/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se d-drev
Fra : blue_iz
Vist : 1426 gange
300 point
Dato : 03-08-06 18:32

Jeg har delt min harddisk op i to partitioner (c + d), men nu kan jeg lige pludselig ikke se mit d-drev længere. Jeg har forsøgt at starte op i fejlsikret tilstand og at tilslutte harddisken i en anden computer uden held. Jeg har også prøvet at lege lidt med PC Inspector.

Jeg benytter XP.

Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg får mit d-drev tilbage?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 18:46

h-klik på denne comp
administrer
dishåndtering
kan du se den nede til højre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 18:53

Du har muligvis fået gemt din partition.
Programmet Partition Magic kan muligvis rettte op på det.

jeg lukker desværre et stykke tid nu.

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 03-08-06 18:57

Nix - kun c-drevet.

Jeg kan faktisk ikke huske, hvor store drevene var inden dette skete, men nu har c-drevet stort set samme størrelse som hele harddisken (på nær 2,5 GB).

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 03-08-06 19:23

Heller ikke PM kan se partitionen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 19:45

Skal ikke kunne sige om det er normalt.
Men når jeg "leger" med min disk/e, kan der hutigt forsvinde 7-9 GB
Og DEM har jeg aldrig fundet........!!!!!

Har du et/ noget til at backe dit drev op,
eler andre programmer, der cryptere dit drev
Så skal du ikke regne med at finde de tabte GB.

""""""Og så er de egentligt ligegodt,
om du formaterer drevet,,,,,,,,,,,,
VÆK ER DE...........""""""

Med mindre,,,,,,,,,,,,,,,mangler stadig omkring 7 GB.

og her løber jeg selv tør for gode råd
Men, kan hjælpe dig med at genskabe hele din disk
MERE ELLER mindre.
Men så send lige en PM

Orker det ikke her.
Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 21:38

2,6 GB er en normal mangel på eks. en 40GB HD. (Det er måden man regner størrelsen ud.)
Hvis ikke PM kan se den partition så er den ikke tilstede mere.
Der vil være et gråt område i en af enderne hvis ikke hele partitionen er udnyttet.
Hvor stort er dit C: drev.

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 03-08-06 21:54

Mit c: drev er ganske rigtigt 40 GB - jeg regnede også med, at det var pga. det med udregningen, at de par GB manglede.

Det grå område er på 7,8 MB.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 22:04

Jeg har netop en 40GB HD kørende, og den viser 38162MB i PM
(og en 80GB som viser 76316Mb i PM)

Du må have slettet dit D-drev og udvidet dit C: drev siden din HD er fyldt ud.

7,8 MB er jo ingenting

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 03-08-06 22:11

Jeg har bare slet ikke været inde og rode nogen steder, hvor jeg kunne komme til at slette d-drevet, så jeg fatter ikke, hvordan det pludselig er forsvundet...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 22:18

har du prøvet med pcinspektor at søge på eks. jpg - men der har du et lille problem for der må ikke gemmes på samme partition som den søger på.
Evt. kunne du ændre størrelsen på C: (fri space efter) og oprette en partition og søge på den.
Nu kan evt. resultater lægges på C: