/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Svamp
Fra : hpapp
Vist : 953 gange
100 point
Dato : 03-08-06 09:26

Min hustru lider meget af svamp i mundehulen i underlivet, har tit pande og bihulebetædelse og får spirocort da hun også har broncittis derfor får hun tit pennecilin som så giver svamp er der nogen der har et godt råd til noget hun kan tage, kosttillskud vitaminer eller andet som kan styrke hende, hun er ryger og 60 år ellers er hun ret aktiv.
hp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 09:41

Spirocort har bl.a. som bivirkning, at give svamp i mundhulen, derfor efter hvert "sug" skal din kone
skylle munden med vand

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 10:20

Børst evt. tænder efter Spirocort'en.

Samtidig kan der være meget sukker i astmamedicin o.lign.

Zoneterapi til at styrke immunforsvaret.
En kinesiolog er også en mulighed.

Hanne

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 03-08-06 10:21

det er et spørgsmål til jeres læge i første omgang

brugen af spirocort og lign produkter danner ganske rigtig svamp i munden - der er tandlægerne tilsyneladende mere med en lægerne - rådet er simpelt - børst tænder både før og efter brugen - når man gør det før danner tandpastaen en hinde der beskytter og efter fjerner man hvad der kan give svamp i munden.

Husk dog lige at der kan være andre grunde .

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/svampmunden.htm

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200628.htm

kig i det hele taget her:
http://search.netdoktor.com/dk/results.html?col=dkpuball&pw=510&la=da&nh=10&query=&qt=svamp&base=nd

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 03-08-06 11:24

HUSK! at du også skal behandles for svamp. Da mænd oftest ikke kan mærke de har svamp, bliver de ikke behandlet, såderfor smitter de deres kone/kæreste igen så snart hun er behandlet. Så begge skal behandles på en gang.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 03-08-06 18:18

Har selv pråvet at have svamp i munden.

Behandlingen hed "Klorhexidin mundskyllevæske".
Fås i to styrker .
Købes på apoteket (uden recept).

Har ingen viden om resten.
Tal med lægen (hvis hun ikke allerede har hjort det).

Godkendelse af svar
Fra : hpapp

Dato : 04-08-06 11:03

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-06 11:05

håber alt er og bliver vel