/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dæk størelse på corolla
Fra : janjuul
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 03-08-06 08:41

Hej.......

Jeg har nogle alufælge 195/50 R15 og vil gerne sætte nogle 195/60 R15 på. kan de kører rundt når de er monteret? og er det lovligt med den store diameter forøgelse?

Mvh.Jan

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 60 point
Dato : 03-08-06 09:06

Nu ved jeg ikke, hvilken Corolla du har og hvilke dæk den er født med!
Du skal bruge bilens originale hjulstørrelse, for at kunne udregne forskellen.
Du kan indtaste bilen originale dækmål på denne side:
http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp
Du må max. øge rullediameteren med 5%
Hvis du indtaster dine nuværende dæk i formlen, sammen med dem, du gerne vil montere, kan du se, at rullediameteren øges med 6,77%.
Det er for meget og dermed ulovligt

Gert

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-08-06 09:37

Kig her http://www.biltorvet.dk/hjulguiden/hjulguiden.asp

Indtast bilens registreringsnummer - og vips har du en liste over muligheder.....

Godkendelse af svar
Fra : janjuul

Dato : 03-08-06 11:34

Tak for svaret g_h.
Det var lige det jeg søgte......tak