/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Bliver smidt af nettet
Fra : masteraugust0
Vist : 2939 gange
200 point
Dato : 02-08-06 22:20

Hej

Jeg bliver smidt af nettet i tide og utide, der er ikke nogen fast procedure.
Nogle gange sker det flere gange i løbet af et par timer(selvfølgelig altid når jeg spiller online.)
Andre gange er jeg på i 1-2 dage uden problemer.
Det er så nok lige at tage strømstikket ud af routeren få sekunder og sætte det i igen og så kører igen.
Alle computere i huset ryger af (3stk.)
Min router er en netgear WGR6146TDC.
Jeg ved ikke ret meget om opdateringer så venligst skær det ud i pap for mig.
Mens jeg skriver dette er jeg røget af 2 gange indenfor 5 min.-problemet bliver tilsyneladende værre og værre.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-08-06 22:45

Har du Tdc Har den altid gjort det med den router? Hvad er dit styreprogram ?
Mvh Sune

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 02-08-06 23:13

Ja jeg har TDC og kører XP m/service pack 2
kan ikke huske om den har gjort det altid men tror det næsten.

Jan

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 02-08-06 23:26

Har TDC undersøgt din forbindelse ?
Få TDC til at starte en måling og overvågning af din forbindelse.

Det kunne måske komme en løsning af dit problem nærmere.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-06 23:28

Ring til TDC's hotline 80 80 80 17 de kan måle om der er noget galt.

Jeg har selv været ude for det de sidste par dage, men TDC's routere dur ikke til så meget, så sådan en har jeg ikke mere.

Her kan du se om der skulle være driftsforstyrrelse i det område, som du bor i

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/?type=function&search=511&dogtag=tdc_p_int_ks_driftsinfo

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-08-06 00:00

Det kan godt være varmen. Elektronik kan godt flippe ud, når det er så varmt. Jeg ryger også af en en tre fire gange om ugen, i øjeblikket. Routeren er gloende varm, og så lukker jeg det ned i nogle minutter, og så kører det igen

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 03-08-06 00:18

Det tror jeg ikke er tilfældet hos mig, den gjorde det også i vinters og routeren står helt frit ,så den kan afgive varme.
Jeg lukker heller ikke ned, men tager blot strømmen fra routeren i ca. 2-5 sekunder og så virker det igen.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-08-06 00:26

Kontakt TDC, det er sikkert din router, der er noget galt med.

Som tidligere nævnt har jeg haft samme problem, det var routeren der var noget galt med, men de sidste par dage hvor vi blev logget af nettet var det en fejl fra TDC, der var flere brugere i området, der havde det samme problem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-06 07:02

For at en router skal resette helt (...ikke til default, men til den indstilling den er sat op til) skal den være slukket i mindst 5 minutter. Prøv næste gang at lade den være slukket i længere tid end de 2-5 sekunder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-06 10:41

netgear plejer ikke at lave de numre - men jeg ser også at det sker hos min datter et par gange i døgnet - men forbindelsen ryger selv tilbage indenfor et par sekunder til et par minutter.

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 03-08-06 12:59

Tak for svaret jakjoe.

TDC fandt ud af at der var støj på linien.
Efter at strømmen havde været taget fra modemmet og ikke routeren, kunne TDC se at nu var støjen væk og "tallene" ok.
Håber bare at det holder

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-08-06 20:15

Jeg siger også tak.

Hvis ikke det holder, må du henvende dig til TDC igen !!

mvh
jakjoe