/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det klister !!
Fra : hellobal1
Vist : 891 gange
50 point
Dato : 02-08-06 16:00

Jeg har købt 2 madkasser i Aldi... Og så om der ikke er en eller anden ubetingsom tosse der har sat 2 KÆMPE klistermærker på disses låg-.......... Jeg har vasker og skruppet og gnubbet med alverdens midler, det er lige før jeg ikke tør ligge mad i dem mere med skræk for at de gode madder jeg ligger i dem for smag af en blanding af sprit og sæber... Når og hvis jeg får klisteret af er madkassen helt ridset af den skure svamp jeg har været nød til at ty til.... Kender i det ?

HVORDAN KOMMER DET AF DET STAS ???????????? Der er jo mindre end 14 dage til skolestart og de skal helst være klar til brug der !!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-08-06 16:03

Jomfru-olie................eller bare almindelig vindruekerneolie / madolie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-06 16:03

Brug rensebenzin, det hjælper.

Når du har fået stadset af, så vasker du bare de madkasser.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-06 16:04

Har du prøvet renset benzin?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-06 16:04

Ans go home!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-06 16:06

Renset benzin eller opløsningsmiddel.

Hanne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-06 16:07

tedd du ka' selv go' home

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 16:21

En af mine unger havde engang klistret hele døren til med klistermærker, de kom af igen ved hjælp
af en føntørrer, det tog sin sin tid, men af kom de

Kommentar
Fra : journey

Dato : 02-08-06 16:35

Du skal bruge sprit.

Kig her: http://renthjem.tv2.dk/

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 02-08-06 17:41

Jeg plejer nu at lægge "emnet" i MEGET varmt vand og lade det ligge der der et stykke tid.
Og mens det er varmt så kan klisteren gnides af lige så nemt.
Og det er da ganske uden brug af kemikalier eller trælse rengøringsmiddel at få i maden

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-08-06 17:52

Her i huset plejer vi at bruge lampeolie til den slags.....

Det kræver selvsagt lidt rengøring bagefter

Vaxen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-06 18:04

Når man først har revet så meget af det "klisterpapir" af, så tager det no time at rense efter med rensebenzin. Vask derefter madkasserne i varmt vand med opvaskemiddel. Du vil ikke kunne se rester fra"klistret" og maden vil ikke tage skade

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-08-06 19:26

en tur i fryseren - den har virket for mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 19:39

så var det da godt, at føntørren virkede hos mig, jeg ville da aldrig kunne få plads i fryseren til en hel dør

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-08-06 20:08

Nordsted....din tozze

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 20:13

yearhouse, man har da hørt om kolde borde??? eller

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-08-06 20:27

Nordsted (nu, med solstik)

prøv du at lægge en føntørrer i fryseren.
Du vil garanteret yto der opstår KOLD-BRAND???

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-08-06 20:35

fnisfnis, hvor er i sjove. en dør med koldbrand................

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-08-06 22:46

KOldbrand og kolde borde.. hvor får i det fra?

Hvor er det hyggeligt at komme hjem og finde en rigtig hyggetråd...taarkkk!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-08-06 23:01

Smid de elendige plastic-fantastic kasser ud og køb nogle i metal de ka' både klare syrer knive sprit Bensin renset eller beskidt og du kan som også fryse dem og så samtidig lave en gang isterninger i den og sku ettiketten så stadig sidde fast --brug da en vinkelsliber
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-06 23:11

Sæt en ny mærkat ovenpå med navnet på den person, som skal have madkassen

Eller et digt eller sjov historie.

Moster

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 23:12

koldbrand, håber så gu da, det er i bordbenet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-06 23:14

Kyllingebenet fra madpakken

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-08-06 23:27

Det er nemt at få af med rensebenzin som ans skriver, når vi handler i Imerco er der osse altid sat prismærker på de mest 'følsomme' steder men ekspedienten fjerner klistret før indpakningen - med rensebenzin, de bruger det på alle materialer, i hvert fald på alt hvad jeg, gennem tiden, har købt.

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 02-08-06 23:49

En anden har allerede løst udfordringen .... Olie - baby eller madolie, det opløser limen omgående. Rådet kan også bruges, hvis et plaster skal tages af - smør lidt olie på og vent et øjeblik, så kan det fjernes smertefrit. Alle klistermærker kan let fjernes på samme måde .... De´t er Let

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-06 00:06

Tror faktisk osse en flammekaster vil virke! Og så letter det på frustrasionerne over at alle de andre gode råd ikke virker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-06 00:07

øh frustrationerne hedder det da

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 00:55

Hva´ med saltsyre?

Eller i sparer på saltet
Prisen er lidt pebret måske?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 05:48

Øhh, vilma, får du procenter hos Imerco?

Kommentar
Fra : Mayeen

Dato : 03-08-06 11:44

Hejsa!

Jeg prøvede engang med renset benzin og det smelter altså plastic'en!!!!

Husholdningssprit virker næsten altid for mig. Hvis du vil forsøge med skrappere midler, så prøv om plastic'en kan tåle det et diskret sted først.

Mayeen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 11:51

Stakkels hellobal1 har nok prøvet alle de gode råd, og har slet ikke nogen madkasse mere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 11:57

Bare hun nu ikke er hoppet i fryseren sammen med madkasserne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 12:11

Nahh, jeg regner med, at hun holder hovedet koldt i denne sag....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 13:06

Skift lidt mellem varm mad...og koldskål

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 13:12

iiih altså yearhouse, jeg siger ellers evig og altid til mine unger at de ikke må blande

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 13:34

I øvrigt så mangler der lidt oplysninger om de madkasser.
Er de lige store.
Er de Aldi-blå eller hvad.
Og vigtigst af alt ..................hvad kommer der i de maskasser.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 13:46

Nordsted

Min "papdatter" glemte sq altid madkassen
Så kom jeg Huskekager i

(og klistermærkerne sidder der stadig på Hellobal´s madkasser?)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 13:58

Min søn afleverede skam altid madkassen tom.. så var der lige en skolebog der var forsvundet, så vi gennemsøgte skoletasken, og ups hva' fanden var det for et mumie??? madpakker for et par år, fuldstændig omdannet til støv, kun staniolen var intakt, heldigvis ingen dyr

IIh hvor ville jeg gerne ha set læreren i hovedet, hvis det var hende der havde ledt i den taske

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 14:04

Nordsted...Det kød kan du vidresælge til restaurationsbranchen

Jeg tror Danmark er det eneste land, hvor vinen er yngre end kødet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 14:10

Yearhouse.... du drømmer ikke om hvor mange gange det værelse blev gennemrodet for at vi kunne finde kilden til den der underlige lugt, men hver gang vi fandt noget såsom mugne kastanier rådne muslingeskaller mm så hjalp det ikke, knægten var jo flink til selv at undersøge skoletasken, hver gang

Fadme godt vi ikke fandt dyr, heller ikke selv om jeg kunne have videresolgt det

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 15:13

He he....Ja. Det kan vel kaldes kød der har "hængt længe"?

Er det ellers ikke Oksehale?

(tror de madkasser er ægte MÆRKEvarer?)

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 15:16

Kan dette emne ikke kaldes en Mærke-sag?

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-06 15:19

Det ta´r måske en ½ time af få de dumme mærker a´?
Men det ta´r kun 5 minutter at købe nye i Fakta...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-08-06 15:36

Har du prøvet med Grapesodavand...?

Det virker ganske udemærket og opløser ikke plastic.

iah

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 16:19

Alt det E dit og E dat må da opløse en hel del....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 16:55

Det ender sq med at ungerne bliver selvlysende efter spisefrikvarteret?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 16:59

Hvis du nu bruger samtlige "gode" råd hér, og blander det hele sammen....Bliver du antaget for en kombination af Talabahn og Hizbolla med det krater du kommer til at forårsage

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 17:02

Du kommer squtte gennem sikkerhedskontrollen i SAS med de "nyrensede" madkasser

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 17:40

Jam, nu er de slet ikke egnede til mad.... ikke efter dén behandling...

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 18:11

Næh Moster....Det eneste der er tilbage er.....MÆRKERNE

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-08-06 18:22

Det er lige før det udarter sig til at høre under kattegorien:

Citat
Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder

iah

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 18:41

Altså - alle de forslag..............svaret er jo her: http://www.kandu.dk/spg91656.aspx#996128
Men er måske ingen af jer som ved hvad Jomfru-olie er for noget.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-08-06 18:52

Det er vist ikke helt unormalt med dénne udvikling...osse i SmallTalk?
Når et emne ligesom er afrundet, leges der lidt med tastaturet..

Vi venter jo blot på at høre hvordan de famøse madkasser har det?....og så bliver spørgsmålet nok lukket?.

Men dejligt med humor (personlig mening)...

Varmeste sommerhilsner
TOM

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 18:54

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 21:44

e.c. - keder du dig?

Jaj ææælsker goj humor .............................do

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-06 21:54

Nej men jeg skulle ind til naboen og drikke hans øller.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 22:58

Nåhh, det var øl-snorklen, jeg kunne høre...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-08-06 08:39

Ok - jeg må så finde et nyt symbol, når jeg forlader comp.
- er god sent på aftenen.
- er god når naboen inviterer på øl

Men der mangler en "jeg smutter nu" smiley

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-08-06 09:20

En "vinke"-smiley

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 29-08-06 14:15

Tak for svaret yearhouse.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-08-06 14:31

Tak tak...

Hvordan går det egentlig med madkasserne???

Og villavejen ligner vel ikke Beirut City, efter "af-mærkatiserings-forsøgende?"