/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på julerødkål
Fra : bente64
Vist : 1260 gange
50 point
Dato : 21-12-02 22:22

Er der nogen der har en spændende opskrift på en salat med rødkål, helst uden eddike, men gerne med en anden form for marinade. Jeg kunne tænke mig noget med appelsiner og valnødder. Jeg har søgt her på nettet, men der er ikke rigtig noget, så det skal helst være jeres egen opskrift.

MVH Bente

Accepteret svar
Fra : labuni

Modtaget 60 point
Dato : 21-12-02 22:26

Hej.

Jeg fandt denne opskrift hos http://www.vegetaren.dk/juleopskrifter.htm

Pikant rødkålssalat

3 dl fint snittet rødkål
1 æble
1 appelsin
1 dl rosiner
1 dl appelsinsagt
½ tsk. sennepspulver
2 spsk. olie

Æblet og appelsinen skæres i små stykker og blandes med den snittede rødkål samt rosinerne.
Marinaden røres sammen, smages til og hældes over salaten.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-02 22:32

"bente64" <bente64.news@kandu.dk> wrote in message
news:nX4N9.9699$Hl6.1192289@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har en spændende opskrift på en salat med rødkål, helst
> uden eddike, men gerne med en anden form for marinade. Jeg kunne tænke
> mig noget med appelsiner og valnødder. Jeg har søgt her på nettet, men
> der er ikke rigtig noget, så det skal helst være jeres egen opskrift.
>
> MVH Bente
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hejsa Bente.

Vi plejer at lave en rigtig lækker (og nem!) salat af en blanding af
fintsnittet rødkål; hvidkål og icebergsalat, pyntet med grofthakkede
valnødder (eller hasselnødder eller pinjekerner) og nogle skefulde
solbærmarmelade. Det bliver dryppet/overhældt med en bl. af appelsin- &
citronsaft.
Det går hurtigt, og det smager supert!

Mvh. Line

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-02 17:47

Hej Zonker
Hvordan kan du skrive din opskrift,som formodet svar,når Bente efterlyser en opskrift uden eddike?
ligeledes efterlyser Bente en med appelsiner,og valnødder
hvad med at lige læse spørgsmålet ordenlig igennem inden du skriver formodet svar.
Til Bente
Vær lige sød at afvise det formodet svar der kom fra Zonker,den kan du jo ikke bruge,når den er med eddike
og i opskriften er der heller ikke appelsiner eller valnødder
MVH Brian

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 22-12-02 18:23

Jeg skulle lige til at skrive, at jeg ikke ved hvordan man afviser et svar, men det har jeg lige opdaget, hvordan man gør. Jeg har fået 3 svar: et med et link, selv om jeg bad om folks egne opskrifter, et med edikke selv om det skulle være uden og det tredie fra en nyhedsbruger. Hvem skal jeg nu give point til hvis jeg ikke får flere svar.

Glædelig jul og tak for hjælpen alligevel Zonker og Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 18:22

"bente64" <bente64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:nX4N9.9699$Hl6.1192289@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har en spændende opskrift på en salat med rødkål, helst
> uden eddike, men gerne med en anden form for marinade. Jeg kunne tænke
> mig noget med appelsiner og valnødder. Jeg har søgt her på nettet, men
> der er ikke rigtig noget, så det skal helst være jeres egen opskrift.

Jeg har godt nok ikke selv prøvet den, men har fået følgende opskrift
fra kantinedamen på mit arbejde - og den skulle efter sigende være god:

1/4 lille fintsnittet rødkål (ca. 250 g)
1 appelsin i store tern (ca. 150 g)
1 æble i tern (ca. 100 g)
½ løg i tynde ringe (ca. 50 g)
100 g blå vindruer i kvarte uden sten
2 spsk rosiner
1 dl hakkede valnøddekerner (ca. 30 g)

marinade:
1 spsk appelsinsaft
1 tsk flydende honning
2 tsk olie

Der står ikke hvor mange personer den er til, men det afhænger
selvfølgelig også af, om det er som tilbehør, eller feks. som
en frokostret med brød til (på opskriften står der at den serveres
med brød).

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,
og IKKE pr. mail.
"Time is fun when you're having flies" - Kermit

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 26-12-02 11:33

Tak for svaret labuni.
Du får pointene, fordi du kom nærmest det jeg søgte.

MVH Bente