/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Data fra SQL server
Fra : callevib
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 02-08-06 09:02

Hejsa
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej. Jeg bruger office 2003. Jeg har behov for at hente data fra en SQL server (ikke ACCESS) til brug i et word dokument.
Kan jeg med VBA kode lave et kald til SQL og evt. hvordan (er det DAO jeg skal have fat i)?
Hvis ikke: Kan jeg så lave et modul i ADO.NET der kaldes og laver en xml., lave en web service eller hvordan får jeg lige hentet mine data ind i VBA.
Håber nogen kan give mig et godt råd, så jeg kan komme videre i den rigtige retning!

MVH
Callevib

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-06 15:18

Ja, det kan du godt....det er ADO du skal have fat i.

Her er der nogle connection strings:
http://www.erlandsendata.no/english/index.php?d=envbadacconnstring

Og hvis du følger denne "opskrift" skulle du gerne få hul igennem: (godtnok vedr. import af tekstdata - men metoden er den samme)
http://www.erlandsendata.no/english/index.php?d=envbadacimportadotxt

Godkendelse af svar
Fra : callevib

Dato : 03-08-06 16:05

Tak for svaret berpox.

Løsningerne der vises på erlandsendata forekommer bekendte.
Jeg har valgt at lave en Web service i ASP.net og ADI.NET. Den tilgår jeg så med min VBA kode. Det fungerer fint, dog mangler jeg lige at lægge mit SQL kald i en SP.

Tak for hjælpen.

Callevib