/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nede i min værktøjslinje
Fra : Mille35
Vist : 836 gange
50 point
Dato : 02-08-06 07:28

Nede i min værktøjslinje har jeg mine ikoner som jeg bruger div.som Msn,ur ,antivirus mm
Men nu er min Hp printer også kommet der ned,og hver gang jeg vil trykke på den hopper den væk
Kan det være noget virus

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-08-06 09:16

Det lyder lidt som den der drillevirus. Prv at genetablere Windows I programmer/ tilbehr/systemvrktjer/genetabler windows

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-08-06 09:28

mener nu bare at det er en installations fejl. Du har vel en HP printer, mange printere ligger et ikon der nede når de udskriver. Det kan så nogle gange blive liggende efter udskrivning. Indtil man føre musen hen over, så registrere windows at funktionen faktisk er ophørt.

Kan det ikke passe at det er efter udskrift?? Den med virus er LANGT UDE.

Ps. det hedder Proces linjen, ikke værktøjslinjen

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 02-08-06 09:42

Ps. det hedder Proces linjen, ikke værktøjslinjen
Undskyld

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-08-06 10:02

Tjek Start, Kør, skriv msconfig, Fanen start, deaktiver evt. hp....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-08-06 11:05

bja2

Hvor er det lige du finder det med - Genetabler windows. Det har jeg aldrig hørt om før.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-08-06 11:09

bja2 >> hvis det er virus, hjælper det altså ikke noget at lave en systemgendannelse.

mille35 >> har du prøvet at afinstallere din printer for så bagefter at geninstallere ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-08-06 11:12

hcma

Ja det er også det jeg vil foreslå for det behøver ikke at være virus bare pcen slår en forkert sk....
Så bliver det da afprøvet om der er driveren der er defekt og det skader da aldrig

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-08-06 14:25

Jo du skal selvflgelig g tilbage fr fejlen opdagedes og geninstallere fra tidligere

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-08-06 14:35

I programmer/ tilbehør/systemværktøjer/genetabler i systemgendannelse

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-08-06 20:28

Citat
I programmer/ tilbehør/systemværktøjer/genetabler i systemgendannelse

Ja jeg vidste nok hvad du mente, men den vending har jeg dog aldrig hørt. Jeg har faktisk aldrig set på nogen PC med XP at der står - Genetabler. men måske er det bare mig

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-08-06 22:49

Ja ja julemanden lever ikke forgves - der er nyt at hente hver dag for dem der vil.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-08-06 08:35

Citat
Men nu er min Hp printer også kommet der ned,og hver gang jeg vil trykke på den hopper den væk

Så hjælper mit forslag jo nok ikke, men du har vel kikket efter.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 03-08-06 12:54

Tak til alle
men ingen af alle jers idér har virket

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-08-06 13:13

du er forhåbentlig overbevist om at det IKKE er virus

så lidt har det da givet GG

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 16:07

Højreklik på proceslinien < egenskaber
proceslinie< tilpas

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 16:21

Ikonet plejer at dukke op/forsvinder,
når du har en udskrift, der ikke er blevet udskrevet
eller annuleret.

Prøv også at se i kontrolpanel
fax og printere, har du mere end en printer "KOPI"
så slet den.

Prøv at højreklikke på printeren, og se om
der uskrevne emner.

Eller lav en diskoprydning, og eventuel diskfragtmentering.

Du kan også prøve, under kommandopromt
Start< alle programmer< tilbehør-----
prøv at indstast chkdsk
kommer der fejl, så indtast chkdsk / f
og indtast j/y for chekke din din for fejl
ved næste opstart.
lad være med at afbryde det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 16:23

Citat
Prøv at højreklikke på printeren, og se om
der uskrevne emner.

Klik på åbn.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-08-06 17:29

sofus??????????????? har ud ikke lige sagt farvel til Kandu??????????????

Accepteret svar
Fra : dannyboysen

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-06 09:55

->Hej mille
Gå i tilføj/fjen programmer (kontrolpanel) og se om der ligger noget til Hp printer - afinstaller , men det er ikke virus.
Hvilken printer har du - for du kan nu vælge at installere den med driver only ?
Virker det ikke kan det fjernes med hijackthis som alternativ

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 11-08-06 13:06

der er ingen ting der virker

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 11-08-06 15:39

Nå så vil jeg mene at den kan "nakkes" med hijackthis.
Tag en log fra hijackthis og paste den herind så ser vi på den

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 08-09-06 08:02

Tak for svaret dannyboysen.

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 08-09-06 08:23

okay -