/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lagring af filer på USB-bar
Fra : Vagina-Karina
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 01-08-06 21:37

Hej.

Er der nogen, der kender til, hvordan man lagrer filer på det her USB-stik? Jeg har prøvet at lagre nogle billeder, men så stopper overførelsen pludselig og der kommer en besked om, at computeren ikke kan "create or replace the file"! Hvad skal det betyde? Jeg har haft held til at overføre nogle af billederne, men nu kan jeg ikke overføre flere pga. det her problem!

Håber I kan komme med et par gode råd!

M.v.h
Karina.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 21:57

Det kan muligvis være fordi du har f.eks to billeder med samme navn/nummer??

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 02-08-06 14:51

sikker på at der ikke er skrivebeskyttelse nogen steder ? hvis filerne er skrivebeskyttede kan det nogen gange give ballade...

well dunno ... gætter bare. Nordsteds foreslag var også godt.

Kommentar
Fra : Vagina-Karina

Dato : 02-08-06 15:48

Nordsted: Jeg mener ikke at have nogen med samme navn eller nummer! Billederne er nogle, jeg har overført til computeren fra min mobiltelefon, og på den kan man ikke kalde flere filer det samme. Så protesterer den!

Stud-polit: Jeg ved ikke, om filerne er skrivebeskyttede. Hvordan kan man finde ud af det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 16:18

Det kan ikke være fordi der ikke er mere lagerpalds, billeder fylder jo en del???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-08-06 16:42

Hvis camera telefonen nulstiller billedtælleren - kan de billeder godt have samme nummer.
Det omgås ved at lægge de billeder der allerede er i din PC over i en ny mappe, inden du overfører.

Kommentar
Fra : Vagina-Karina

Dato : 02-08-06 22:17

Det er ikke fordi, der ikke er mere lagerplads, nej. Der er næsten ikke brugt noget!

E.c: Ville man ikke kunne se, hvis billederne havde samme nr.?

Jeg har desværre ikke tid til at skrive mere i dag. Skal være sammen med min kæreste!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 22:22

Hvis billederne har samme nummer, kan du først se det, i det øjeblik de kommer på computeren.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 03-08-06 08:28

Prøv om du kan hente/flytte billeder fra din USB-stik, hvis dette kan lade sig gøre skal du prøve at
flytte alle de filer du ønsker at ligge på USB-stikket.
Hvis du heller ikke kan flytte fra USB til PC er stick enten ikke sat ordentlig i eller også defekt.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 17:45

Har du set efter, om du har slået "beskyttelsen fra"
på enheden.

Der plejer at sidde en lille knap/tap,
der kan flyttes,,,ON/OF

Den forhindrer, at du kommer til at overskrive noget.

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 04-08-06 22:13

Tjek af om filer er skrivebeskyttede:

Højreklik på filen du vil tjekke og vælg "egenskaber"/"properties"

nederst er der en boks der hedder "skrivebeskyttet" eller lignende. Hvis der er et flueben i den er filen skrivebeskyttet.

Men jeg ved selvfølgelig ikke om dit problem har noget som helst med det at gøre

Kommentar
Fra : Vagina-Karina

Dato : 05-08-06 18:14

Så er jeg tilbage - med gode nyheder! Jeg har løst problemet!! Grunden til, at jeg ikke kunne overføre filerne, var at billedet var placeret en ekstra gang i samme mappe eller andre steder på computeren, mange steder bare med en kopi! Så det med teksten lader til at være rigtigt! Tusind tak for hjælpen og de gode råd allesammen!

Glade hilsener,
Karina.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-06 19:12

Det var da heldigt at du fandt ud af det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-06 22:43

Det var da godt du fandt ud af det, så var det ikke så tosset det jeg sagde, det er da også godt for mig at vide

Kommentar
Fra : Vagina-Karina

Dato : 07-08-06 19:09

Ja, men jeg fandt desværre ud af, at det kun var filerne fra én mappe, jeg kunne overføre! Nu er der nogle andre, som jeg har problemer med! Men jeg har prøvet at forhøre mig hos nogle andre, så jeg håber, de kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 19:52

Citat
Men jeg har prøvet at forhøre mig hos nogle andre, så jeg håber, de kan hjælpe mig!

Husk at fortælle dem hvad dit problem er................så de bedre kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Vagina-Karina

Dato : 07-08-06 22:17

Det har jeg gjort - og fået et enkelt svar! Han foreslår, at jeg prøver at se, om jeg kan overføre andre ting til USB-stikket, for at finde ud af, om det er filerne/billederne eller USB-stikket, der er noget i vejen med!