/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunde og katte
Fra : droslerne
Vist : 1064 gange
100 point
Dato : 01-08-06 21:11

Hej
Så er jeg kommet i problem igen.
Min nabo har en stor kattekilling (ungkat) der meget gerne vil ind i vores have og (grund), jeg har 2 Roorweiler der ikke kan med katte jeg har et pokkers hus med at holde dem tilbage, her idag fik de trængt katten op i en krog men, jeg fik det standset.
Har lige talt med naboen og som han siger, jeg kan ikke holde katten inde hos mig selv, og jeg siger jeg kan ikke holde øje med hundene hele tiden.
Min have er spæret af med skilte o.s.v men katten kan ikke læse.
Skal mine hude knække nakken på den eller ??????

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 01-08-06 21:18

Hej.
Man kan undre sig over, at katten overhovedet er interesseret i at komme ind på en grund med to hunde. Hvis du har talt med din nabo om problemet, og katten er på din´ grund, så kan du jo ikke garantere for at der ikke sker noget med katten, som jeg ser det. Måske du kan fortælle ham det på en diplomatisk måde, så må han da tage det alvorligt, hvis han da kan lide sin kat........

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-08-06 21:20

Det har jeg gjort op tilflere gange vi er meget gode naboer, men det kan han ikke forstå

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 01-08-06 21:35

I princippet vil jeg mene at så længe du holder dine hunde lukket forsvarligt inde i din have, så kan du ikke gøre for hvis katten render ind i din have.
Hvis du advarer din nabo, evt. på skrift, og siger at du holder dine hunde forsvarligt lukket inde i haven men du kan ikke holde dem under opsyn hele tiden så kattens færden er på eget ansvar, vil jeg mene du har din ryg fri.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-08-06 21:40

MacMadsen
Mine hunde er forsvarligt lukket inde på min grund med alt det der tilhører,
Det skal lige siges, de er begyndt som terapihunde her 1/3 2006 så de er ikke tossede eller skøre

Accepteret svar
Fra : Mopseflip

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-06 21:46

Det kan da overhovedet ikke være dit problem. Hans kat har intet at lave inde hos dig, og hvis den er så dum, at den kravler ind i en have med 2 rotweilere, fortjener den nærmest at blive ædt.
Godt ord igen: Du har i hvert fald gjort hvad du kan, og hvis du ser den dumme kat, gør du tilsyneladende, hvad du kan, så dine hunde ikke gør den fortræd. Men du kan da simpelthen ikke gøre mere.

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 01-08-06 21:50

Tak for svaret Mopseflip.

Det var også det jeg mente men ville lige være sikker

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 01-08-06 21:50

Hej
Din Nabo skal holde sin kat hjemme, det kan gøres på to måder, enten ved at lave en løbegård til katten, den ikke kan komme ud af, eller de sætter katten i sele når den skal færdes i haven,
hvis de vælger sele løsning kan den gå i en line som ikke er så lang at den kan gå igennem hæk eller springer over hæk, så skulle det jo blive løst på en smartere måde end at skulle blive uvenner med det ellers gode naboskab hvis uheldet kommer dertil at hundene får fat i den.
Så giv dog manden, kvinden en chance for at få løst deres katte problem. Ellers må du lægge net hen over hele din have så den ikke kan komme ind.
Enten er det dig der søger for at dine hunde ikke kan gøre skade eller så er det din nabo der sørger for at holde sin kat hjemme. En sele til Katten er nok langt den nemmeste og billigste løsning.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : BaileyPige

Dato : 01-08-06 22:23

Hej Droslerne

Du har snakket med din nabo, og fortalt vedkommende hvad dinde hunde gør hvis de ser den, så det er ikke din skyld at katten kommer ind i din have, og så er det op til ejeren hvad vedkommende vil stille op, men en ting du kan prøve at gøre er at købe noget der hedder Kattestop læg det yderst i din have hele vejen rundt, så det holder katten ude for katte kan absolut ikke li den smag pulveret har når de slikker sig på poterne (ved godt at det ikke er din opgave at holde den ude, men jeg ville personlig ikke kunne li det syn, hvis hundene fik fat i katten det burde være kattens ejer men hvis der ikke er andet at gøre ville jeg prøve med kattestop.

her er et link hvor du kan læse lidt om kattestop: http://www.daehnfeldt-garden.dk/Default.aspx?page=product&ID=892&GroupID=24

Katte stop kan købes I F.eks. Silvan

Jeg håber du løst dit problem

MVH Baileypigen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-08-06 22:54

Som katteSTORelsker - plus hundeelsker, synes jeg at det er en stort problem du har dér!

Men....jeg må osse, desværre, sige at du ikke kan gøre andet eller mere end du har gjort, jeg tror IKKE på at noget kan 'stoppe katten'!

Jeg vil håbe at katten er hurtig og kommer af vejen så dine hunde ikke får fat i den, for det ville være frygtelig synd - men....det ville bestemt ikke være din skyld!

I håb om at katten er hurtig og at hundene snubler på vej mod den..
de venligste hilsener fra Dorthe

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-06 23:48

Hvis din have er stor, kan du hælde hjortetakolie ud i skellet ind mod nabogrunden. Det kræver dog, at både du og din nabo har et pænt stykke til skellet, for det stinker. Og det er den stank, der holder katten (og hundene) væk.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-08-06 20:30

Hej alle sammen og tak for gode råd.
Her i dag fik jeg en pæn samtale med naboen.
Han siger ordret- Den kat er åbenbart for dum til mig så den kan skruppe af h.... til o.s.v
Han har ikke ikke givet den mad i ca. 3 mdr da den skal klare sig selv, siger han.
Nu er katten væk uden han ved det, for jeg har kørt den ud til en ældre dame der gerne ville have kat, hun bor 28 km. herfra (den er ikke chippet eller øremærket.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 02-08-06 21:46

Hatten af for dig

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-08-06 01:41

Hej Robert.
Det var godt nok flot gjort af dig. Den lede ka'l burde meldes for vanrøgt, og slet ikke have lov til at have dyr. Godt, du fandt et godt hjem til den. Spørgsmålet er måske, om det ikke er naboen, der er for dum til katten?? Men hvis katten render hjem igen, så er den nok "alternativt begavet". Nu holder damen den vel inde et par uger, så den ved, hvor den nu skal bo??
Hilsen Jette