/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Køb af køjesæk
Fra : Dumbo2
Vist : 3757 gange
100 point
Dato : 01-08-06 16:54

Hej.
Jeg står og mangler en hvid bomulds køjesæk. Er der en som ved, hvor jeg kan købe sådan en til rimelige penge?
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 17:03

I enhver havneby findes der en Skibsprovianteringsforretning. De sælger dem. Du kan også søge på Google og finde masser af steder hvor du kan købe en. Så du har ikke noget problem, kun en lille spændende opgave. God vind. AJ

P.S.: Det er iøvrigt nemt at sy en selv, så får du den i DIN størrelse, DIT design og i DIN farve. Og det er NOGET sejere at kunne sige: "Dette er en model Dumbo2" end blot at prale af at du har købt den i Bror Lorts Luxushavn.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 01-08-06 17:30

Hej.
Har prøvet at søge på google, men kunne ikke finde en hvid køjesæk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 17:36

OK min ven. Jeg skal lige prøve at se hvad jeg kan finde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 17:37

Du er nok nød til at ringe rundt, men det vil gøre det lettere at søge, hvis du fortalte i hvilken landsdel du bor. Er farven hvid ikke upraktisk i bomuld??

http://firma.eniro.dk/query?search_word=skibsproviantering&what=cs&dir_area=&hpp=25&zipcode=&post_area=&phone_number=&stq=0&heading_begin=&partnerid=inflow

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 17:45

Nordsted1 - Det er IKKE en alm. køjesæk der er tale om. Det er en Maritim køjesæk. Disse er altid hvide og SKAL være det for at være autentiske. En af årsagerne til at de ikke er så nemme at købe, er at marinere altid selv har syet deres egne køjesække. Det var en del af deres uddannelse. Sådan er det også idag når unge bliver sendt ud på Danmark, Georg Stage eller et andet af vore andre stolte sejl-skoleskibe. Så man kan finde masser af links hvor man kan købe Hær-køjesække i armygrønt. Men det er IKKE det der ønskes. Jeg kan ikke umeddelbart finde et sted at købe en hvis køjesæk. HAHA. Snyder. Hvis du vil have en hvid køjesæk, så lav den selv. Det gjorde jeg i sin tid.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 17:47

Undskyld for enkelte snublefejl. [flov]

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 19:04

Ikke helt det du søger, men et alternativ

http://armyvarer.dk/static/000115/000001/002676.asp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 19:17

Kære Nordsted1. Du er squ nødt til at lære det!!! Der spørges IKKE efter en Blå TING.

Hvis du IKKE kan svare på spørgsmålet kære veninde, så hold mund.

Pænere KAN jeg altså ikke sige det.

Venlig hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-06 21:51

Her er der en

http://www.shop.cvh.dk/search.asp?keyword=k%F8jes%E6k

Side 1 af 1

1. Køjesæk bomuldsdug 100 x 60cm
Vare nr.: 929410

[ Læg i kurv ]
Pris DKK 425,00

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 21:59

OK Nordsted1 - det ser rigtigt ud.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 22:00

Om det så er rimelige penge?? Jeg vil nu til enhver tid sy den selv. Ha ha.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 22:03

Jeg ville under alle omstændigheder ringe rundt, for jeg syntes også det må kunne gøres billigere

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 22:11

OK Nord, men du fandt et sted hvor man kan købe en hvid. Godt fundet. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 22:16

Tak for de pæne ord arne, og tillykke med månedens præmie... vi må nok hellere stoppe "snakken" nu

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 02-08-06 10:23

Hej.
Har haft problemer med nettet, så har først kunne komme på nu . Men 1000 tak for hjælpen til jer begge. Giver Nordsted1 mine point, da han fandt hvad jeg skulle bruge.
Hilsen Dumbo2

Godkendelse af svar
Fra : Dumbo2

Dato : 02-08-06 10:24

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-08-06 10:51

Korrekt A.J.

Enhver "sømand" med respekt for sig selv syr sin egen køjesæk af sejldug.

Det var iøvrigt altid første projekt på søfartsskolerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 10:53

Selv tak Dumbo2..... hilsen Nordsted som er en hun og som så ikke har været sømand

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-08-06 11:56

Citat
og som så ikke har været sømand

Der er skam også sømænd af hunkøn !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 11:59

en sømand af hunkøn.... hva hedder det?? sødame/søkvinde??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-08-06 14:03

Hva' med søko ???

Undskyld --- kunne ikke lade være !!!

En sømand af hunkøn hedder sømand - elementært, Watson.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 14:07

Søko....

Kan man ikke ændre den titel til marine et eller andet eller??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-08-06 14:16

Citat
Kan man ikke ændre den titel til marine et eller andet eller??

Det kunne man da nok - men hvorfor skulle man det i disse ligestillingstider ?

Det hedder forresten også styrmand uden hensyn til køn.

Iøvrigt er der i det erhverv (søfart) - som det første ??? - samme hyre for kvinder/mænd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-06 14:18

Brokke.... jeg tror snart dumbo bliver træt af vores skriverier, så jeg hopper ud af tråden nu, men
sjov er den

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-08-06 14:21

Årrh - tror du ikke han har foldet ørerne ud og "lytter" til guldkornene".

Nåh - fair nok - ses nok et andet sted.