/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
DANSKE webbrugsanvisninger på nyere comp~
Fra : Jens_Jensen
Vist : 366 gange
20 point
Dato : 21-12-02 21:51

Hvor på nettet kan man finde DANSKE brugsanvisninger på nyere computerspil ? Specielt: adventure, rollespil, strategi og action. De skal være rigelige kortfattede og skal hjælpe en nybegynder igang.

Svar i form af web-adresser !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-02 23:00

On Sat, 21 Dec 2002 20:48:19 GMT, "Jens_Jensen"
<Jens_Jensen.news@kandu.dk> wrote:

>Hvor på nettet kan man finde DANSKE brugsanvisninger på nyere
>computerspil ? Specielt: adventure, rollespil, strategi og action. De
>skal være rigelige kortfattede og skal hjælpe en nybegynder igang.

Hvis ikke der er en dansk manual med til dit nyindkøbte spil, så er
det bare ærgeligt.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail
"Because standards matter!" /\ Respect Open Standards

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 09:31

nu var det jo ikke manualen han efterspurgte men mere en guide til at komme
igang med spillet - hvad med at læse ordentligt inden du besvarer????
jeg tror i øvrigt ikke at der findes sider der decideret gennemgår
begynderguider......
henrik
"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> skrev i en meddelelse
news:n1p90v8asjjl3j4p1i2oopi04nhugpmdke@4ax.com...
> On Sat, 21 Dec 2002 20:48:19 GMT, "Jens_Jensen"
> <Jens_Jensen.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Hvor på nettet kan man finde DANSKE brugsanvisninger på nyere
> >computerspil ? Specielt: adventure, rollespil, strategi og action. De
> >skal være rigelige kortfattede og skal hjælpe en nybegynder igang.
>
> Hvis ikke der er en dansk manual med til dit nyindkøbte spil, så er
> det bare ærgeligt.
>
> --
> Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
> http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail
> "Because standards matter!" /\ Respect Open Standards

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 12:41

On Sun, 22 Dec 2002 09:31:24 +0100, "HB" <hbb@ingenspam-adslhome.dk>
wrote:

> nu var det jo ikke manualen han efterspurgte men mere en guide til at komme
> igang med spillet - hvad med at læse ordentligt inden du besvarer????
> jeg tror i øvrigt ikke at der findes sider der decideret gennemgår
> begynderguider......

Jeg læser skam ganske udemærket. Den folder/hæfte man finder i kassen
sammen med sit nye spil hedder på dansk en brugsanvisning. En
anvisning om hvordan man bruger noget (et computerspil eksempelvis).
Derfor finder jeg mit svar på spørgsmålet helt korrekt. Nyere spil i
den danske handel indeholder kun en engelsk brugsanvisning/manual.

Hvis manden i sandhed er på jagt efter hjælpe- eller
introduktionsmateriale til et givent spil, ja så var det jo noget
andet.

En brugsanvisning er det samme som en manual. Manual er bare ikke et
dansk ord.

FUT: dk.kultur.sprog

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail
"Because standards matter!" /\ Respect Open Standards

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 12:53

"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> wrote in message
news:fr8b0vsdqgb2f3hnouvf705414bbo6ttnd@4ax.com...
> Nyere spil i den danske handel indeholder kun en
> engelsk brugsanvisning/manual.

Sammenhold lige denne med subj.

Mvh. SoftMan

> FUT: dk.kultur.sprog

PS: man futter ikke ved at skrive ovenstående, men ved samtidigt at sætte
Followup-To: til gruppen.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 22-12-02 13:49

On Sun, 22 Dec 2002 12:53:28 +0100, "SoftMan Brian"
<Brian_Hoey@hotmail.com> wrote:

> "Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> wrote in message
> news:fr8b0vsdqgb2f3hnouvf705414bbo6ttnd@4ax.com...
> > Nyere spil i den danske handel indeholder kun en
> > engelsk brugsanvisning/manual.
>
> Sammenhold lige denne med subj.

3DO, Bungie og et par andre spilhuse har fra tid til anden brugt det
at publisere brugsanvisningerne i PDF format på spillenes hjemmesider.

> > FUT: dk.kultur.sprog
>
> PS: man futter ikke ved at skrive ovenstående, men ved samtidigt at sætte
> Followup-To: til gruppen.

En forglemmelse fra min side. Om forladelse.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail
"Because standards matter!" /\ Respect Open Standards

Godkendelse af svar
Fra : Jens_Jensen

Dato : 27-12-02 13:23

Tak for svaret Lars Wiberg.