/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Er det lovligt at skiftet ....
Fra : guss
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 01-08-06 12:44

Hey, mit spørgsmål er om det er lovligt at skifte noget fra en knallert ud med noget som ikke er standart?

hvis jeg nu fx køber en anden udstødning til min puck maxi k. eller hvis jeg skifter luftfilteret ud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 12:49

Hvis det er de der moderne nogle som så kommer til at larme af h til, er det ulovligt

Kommentar
Fra : guss

Dato : 01-08-06 12:53
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-06 12:58

Lovteksten siger "konstruktive ændringer ikke er tilladt" dermed er udskiftning af udstødning og luftfilter ikke tilladt, i det dette kan have indvirkning på motorens ydelse.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 01-08-06 13:12

powerluft filter er ikke lovligt da dette giver motoren mere luft, og støre ydeevne.. ved ikke med udstødningen!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-08-06 16:48

Alt uoriginalt til en knallert/scooter er ikke lovligt.
Da det er konstruktionsændring.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 16:58

Sønnen havde købt sådan et luftfilter, det kunne høres langt væk, dvs. at en anden ung, kunne hører hvor vi boede, så dagen efter var det stjålet, held i uheld, for han blev stoppet af politet et
par dage efter, og da var knallerten helt lovlig.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-08-06 21:13

Du skrev det selv, at luftfilteret gav større ydeevne.
Og det må det jo ikke.
Du må kun bruge originale dele, eller nøjagtige kopier af originale dele.
dvs. du må ikke bruge udstødininger som "ligner" lovlig udstødning. Det SKAL være identiske.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 06-08-06 19:13

Udstødningen er ulovlig da det er en effekt udstødning.
Powerluftfilteret giver ikke meget hvis du køre med standart karburator, dog kan du file den lovlige karbu 2 mm. op så den for en oval form, og studsen skal bores op til 14 -15 mm. Når dette er gjort og du skal prøve køre den, og det er ligesom den ikke vil tage gas, skal du købe en dyse ét nummer større, måske kommer du ud for at skulle indstille tænding, dette gøres ved at sætte ankerpladen midt i de riller der i lavet, så er du 95% sikker på at det er rigtig, så burde det give noget at sætte poweluftfilter. Dette skulle give lidt. Men udstødningen du har købt har vist den samme diameter som standart, skær forrøret af der hvor det er svejset og svejs et 28 mm. forrør på. Nye beslag skal måske laves. Husk at geare den om med 2 tænder mere foran og måske med et par tænder mindre bagved
PS. Husk at plane topstykket hvis dette ikke er gjort, giver en bedre accelration.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 06-08-06 19:18

Grunden til at dyssen skal være større er at den får mere benzin som så køler når den yder mere.