/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ændre filstørrelse?
Fra : sonjajensen
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 01-08-06 11:50

Når jag skal sende et videoklip vedhæftet en mail, kunne jeg godt tænke mig, jeg kunne gøre filen mindre, da mange mailservere ellers afviser filen. Lige nu ligger filerne som MPG på min pc (overført fra digitalt kamera).. Hvordan gør jeg det?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-06 12:53

Du skal pakke dine filer, med et zip program, for eksempel den gratis 7-zip: http://7-zip.org/download.html vælg den øverste download, når du har instaleret progammet, kan du markere og højre klikke du din fil, gå ned til 7-zip og videre ned til Pak og e-mail, når filen er pakket, åbner dit mail program med den pakkede fil, du skal kun skrive adresse og eventuel en hilsen til modtageren

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 01-08-06 13:03

Tak for svaret o.v.n..

Jeg vil forsøge, om det virker.. ellers må jeg jo brænde en dvd og så må post danmark tage over, hehe..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-06 13:16

Selv tak, det virker når du kommer igang vil du opdage at der flere muligheder for nedpakning, den foreslår Normal, men du kan vælge Bedste eller Ultra, med Ultra fylder filen ikke ret meget, men der kræves lidt computer kraft og tid, også hos modtageren som skal pakke ud, for at se filen, har modtageren ikke et zip program, kan du sende linket til 7-zip i mail teksten

Kommentar
Fra : bangsi

Dato : 12-08-06 14:04

Du kan også blot bruge denne side til at hjælpe dig.... Her kan du sende op til 100 MB

http://www.yousendit.com/

//Bangsi