/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
jeg spørger barer
Fra : Bentebent
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 31-07-06 22:16

jeg var lige inde så en da vente? på hovedet
sig mig hvordan gør man det

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 22:23

What?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-06 22:36

Burde være let hvis man hedder Bentebent?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-06 22:37

Det lød da helt "KatjaKaj" Bentebent!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-07-06 22:49

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 22:50

Den skal bare vrides, når den formuleres.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 23:44

Og du er helt sikker på, at det ikke var dig der stod på hovedet da du så det??

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-06 23:46

Kig i din tegntabel. Et ? på hovedet findes i nogle fonte men ikke i alle. ? kaldes Arabic Questionmark. Ved ikke om det vises her, men prøv at checke din tegntabel.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-06 23:47

Nå det blev altså vist som et alm. ? i den font som Kandu bruger. Men det er altså det det drejer sig om: Vid hvilken font du bruger og fint så tegnet i tegntabellen.

Godkendelse af svar
Fra : Bentebent

Dato : 31-07-06 23:54

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-06 23:56

Velbekomme, men hvorfor KUN 2 stjerner. Svaret var da korrekt?

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 01-08-06 10:46

ja jeg så det en dag jeg var inde og chatte
der var den en da vendte ? på hovedet
jeg forstår ikke man kan vende den om
har prøvet men det kan jeg ikke finde ud af

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 10:57

Det er ikke noget med at vende på hovedet. Ethvert tegn har sin egen talværdi. Disse varierer fra tegnsæt(Font) til tegnsæt. Bogstavet A har én værdi bogstavet B en anden, tegnet ? har én værdi og et ? vendt på hovedet har en anden talværdi. Hvis du går i Start - Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer findes der noget der hedder Tegnoversigt. Der kan du vælge en Font og så se talværdien for samtlige de tegn denne Font indeholder. Det er ikke alle Fonte der indeholder et ? vendt på hovedet så det afhænger altså af hvilken Font der benyttes. Jeg ved ikke hvilken font Kandu benytter samt om den indeholder det omvendte ? - så derfor kan jeg ikke vise dig tegnet her.

Lad være med at give mindre end 2 stjerner for et OK svar. Det kan du simpelthen ikke være bekendt. Du har jo ofret de 100 point, men jeg får kun de 50 på grund af din dårlige vurdering.

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 01-08-06 11:32

ok du jeg tror det var en tastefejl du burde ha 200

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-06 11:35

Pyt med det denne gang, jeg synes bare du skal tænke over det til næste gang.

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 01-08-06 12:21

ok men var lidt træt i går så der kan nemt ske en tastefejl

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 01-08-06 14:38

har funder ud af det tak arne