/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Billeder i mail
Fra : Pytten1510
Vist : 597 gange
35 point
Dato : 31-07-06 20:55

Hej

Har i dag modtaget en mail, hvor det ser ud til, at der skulle være nogle sjove billeder. Dem kan jeg bare ikke se...!
Der ligger nogle firkanter i øverste venstre hjørne...og de er ikke særlig morsomme..!!
Hvad mangler jeg af program, for at kunne se dem ?

Pytten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 20:59

Kan det ikke være dit virusprogram der stopper det, eller evt. din firewall. Hvis det er et program, er en af mulighederne powerpoint

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 21:07

Har du prøvet at højreklikke på en af firkanterne og væge 'Vis billede'?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-07-06 21:07

Jeg har firewall, men tvivler på, at det er den der spærre....har søgt på powerpoint, men bliver ikke meget "klogere" af det...hvad er det helt nøjagtigt jeg skal prøve at hente ?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 21:10

Er det billeder i selve mailen. Hvor der så er en firkant der hvor billedet skulle være?

Eller det det billeder i en vedhæftet fil du ikke kan se?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 21:11

Pytten, kan du ikke spørge afsenderen om hvad der er sendt, og så ud fra det finde ud af hvilket evt. program du skal have installeret, det kan også være en fejl fra afsenderens side

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 21:14

Nordsted1 > Hvordan kan du vide om det er et eller to (ref. det jeg skriver 21:10)?

Der er jo tale om forskellige løsninger ...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 21:18

Stimo1... jeg har selv et par gange modtaget mails hvor der var røde firkanter i stedet for billeder, en gang var det afsenderen der lavede "en mangel" anden gang manglede jeg at installerer powerpoint, mine unger har prøvet at få røde kryds i firkanter, pga firewall/virusprogram, så der kan være flere muligheder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 21:23

Du kan måske se/hente billedmaterialet, hvis du kigger på din mail via webmail.
www.mail.dk = TDC
www.msn.dk = hotmail
og hvad dit evt. hedder.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-07-06 21:24

Det er billeder i mail'en, som jeg ikke kan se..ikke vedhæftede filer....jeg har prøver at højreklikke på firkanten...det sker der ikke mere af...jeg kan heller ikke se, hvilken fil de er af...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 21:29

Nordstedt1

Det besvarer ikke mit spørgsmål.

Når jeg får en mail med billeder i, er der som standard kun røde firkanter. Jeg skal så klikke i en stribe for oven for at aktivere hyperlinks. Først derefter er det muligt at hente/se billederne.

Pytten1510 > Hvilket e-mail program har du?

Hvis der er tale om en vedhæftet fil, er sagen en helt anden. Så er det selvsagt filformatet der afgør hvad løsningen er/hvad man skal åbne med.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-06 21:30

Jeg kan næsten gætte mig til at du er koblet op hos TDC, på en eller anden måde.
For TDC har i mailsystemet, en kontrol der fjerner virus og slemme spyware fra mails.
Der må også være en tekst længere nede i mailen, hvor der står at der var en virus og hvad den hedder.
Sådanne mails, med rammer af fjernet billeder, har jeg været bombaderet med i laaaaannnng tid. Takket været TDC, har jeg været fritaget for snavs.
Iøvrigt burde du være så ornuftig, at du ikke lader dig logge til at åbne for denne slags mails, hvis du ikke kender afsenderen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-06 21:36

Nordsted1 logger dig! - FY!
Citat
Pytten, kan du ikke spørge afsenderen om hvad der er sendt, og så ud fra det finde ud af hvilket evt. program du skal have installeret, det kan også være en fejl fra afsenderens side

Hvis du ikke kender afsenderen, bør du ignorere vedkommende. - Hvis der ha være snavs i mailen, og du besvare mailen, beder du selv om at der skal sendes flere til dig.
Så vær forsigtig med ukendte mails! - Det kan desværre ikke siges for tit!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 21:36

Stimo1... når jeg får billeder i mails, er der billeder, medmindre, TDc har fjernet dem, eller jeg ikke har programmet til at åbne med, f.eks powerpoint, nogle billeder kan så også vises i paint, der er mange muligheder for at få de der firkanter med et rødt kryds i. Jeg syntes så bare jeg får en oversigt når jeg trykker på firkanten, som fortæller hvilket program det kan åbnes med??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 21:39

Severino... ups du har ret, altså hvis man ikke kender afsenderen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-07-06 21:40

Jeg kender afsenderen.....severino.....og tro mig...hvis der er nogen der er bange for at få virus på computeren...så er det mig...jeg har zone-alarm, avg og microsoft beta på mit system og har ikke været ramt af noget endnu....

Jeg har medarbejderbredbånd i cybercity. og nederst i mailen står som følger:

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.394 / Virus Database: 268.10.5/403 - Release Date: 28-07-2006

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 21:44

Nordstedt1

Ja hvordan det fungere er jo netop bestemt af hvilket e-mail program og hvilken udbyder der er tale om.

Jeg kender ikke TDC (har Stofa).
Desuden mangler der jo fra start forskellige oplysninger. Og så er man jo nød til at gætte sig frem ...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 22:10

Prøv nu via webmail.

Hvilket mail - efternavn har du.
Altså efter @

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-07-06 23:21

hej e.c
mit efternavn er email.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 23:32

Prøv engang at læse denne tråd

http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=1437

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 35 point
Dato : 01-08-06 00:12

hvis der er tale om outlook express - og du kender afsender og er rimelig sikker på at vedkommende ikke sender noget snavs - så gå i funktioner - indstillinger - sikkerhed - og fjern fluebenet i bloker billeder...osv

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 01-08-06 00:16

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 00:23

godt du fik det skåret ud i pap for os merit.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-06 00:23

selvtak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-06 00:24

hvem filan er merit.dk ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 00:25

Det stod godt nok også i mit link, men du fik sat det godt på plads, så tak for det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-06 00:27

nordsted1 - næste gang skriver jeg da bare en A-4 side - det er også overbevisende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 08:12

miritdk..... ja, gør du bare det, du kan så bruge store bogstaver, så behøver jeg heller ikke mine briller. Ingen grund til at bruge et helt A4 til en lang forklaring, når man som dig kan gøre den kort og præcis