/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Pointsystemet på Kandu.dk
Fra : stimo1
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 31-07-06 19:44

Jeg forstår stadig ikke pointsystemet på siden her.

1.

Er det kun almindelige point man kan benytte når man vil stille spørgsmål. Kan man ikke tage af sine Superpoint, hvis man f.eks. vil forhøje pointene for et spørgsmål? Er Superpoint *kun* til at vinde gevinster med og intet andet?

---

2.

Citat
Lodtrækningen består af 5 trækninger fra en pulje bestående af månedens superpoint. Hver superbruger hos kandu.dk er således repræsenteret i puljen, med [I]det antal superpoint vedkommende har optjent i løbet af måneden[/I].

Det forstår jeg ikke noget af. Jeg har kun været medlem siden 18. juni, så de fleste af mine Superpoint (i skrivende stund 3620) har jeg netop optjent i denne måned (juli).
Men når jeg kigger på siden med konkurrencen, står der kun disse point (Trækning 1-5): 320 - 160 - 100 - 60 - 0.
Hvordan hænger det sammen

Jeg vil bare forstå pointsystemet. Er helt ligeglad med vaffeljernet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-06 19:47

ledige point til at bruge af - superpoint helt ligegyldige hvis man da ikke ønsker sig et vaffeljern

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 19:50

PS.
Jeg står i øvrigt af pointræset når denne måneds top er afgjort.
Har andre og mere interessante ting at foretage mig fra nu af (= pr. 01/08), end at sidde og glo på denne side dagen lang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-06 19:50

Citat
(Trækning 1-5): 320 - 160 - 100 - 60 - 0.
blot dine chancer i de fem trækninger

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 19:55

Citat
blot dine chancer i de fem trækninger

Ved jeg, men hvordan når de frem til de tal?

Citat
"... med det antal superpoint vedkommende har optjent i løbet af måneden

Der er da langt fra de Superpoint jeg har tjent i løbet af juli til de nævnte tal???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-07-06 20:01

stimo1
glem alt om retfærdighed herinde.

Du bliver dømt PERSONLIGT

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-06 20:01

Citat
Ved jeg, men hvordan når de frem til de tal?

aner det ikke

dine superpoint står jo at se under din profil .

er det egentlig ikke også ligemeget - det er jo ikke den der har flest point der vinder

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 20:06

Jeg troede bare der var en eller anden logik i det.

Vaffeljernet er jeg stadig ligeglad med.

---

Citat
stimo1
glem alt om retfærdighed herinde.

Du bliver dømt PERSONLIGT

LOL - Ja i så fald har jeg sikkert ikke en chance.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-06 20:10

glem alt om de point , de fleste giver dem til vennerne , uanset hvor vanvitige svar de kommer med , de rigtige svar bliver sjældent tilgodeset

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 20:11

Og jeg som troede at jeg optjente point som jeg kunne bruge til at stille spørgsmål med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-06 20:15

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-06 20:16

stil du bare spørgsmål , hvis du har behov for hjælp , vi er da stadig en del der mener at et tak er rigeligt , så pyt med at udlove mange point , dem der kun går efter dem er også tit dem der ikke ved hvad de snakker om , men tror bare selv de ved alt

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 31-07-06 20:29

stimo1

Når du ser på denne side kan du se hvor mange point du har optjent i denne måned

http://www.kandu.dk/topmonth.aspx

det er 3.300 point, som kommer med i lodtrækningen i morgen den 1.8.06.

De point du ser på denne side http://www.kandu.dk/Contest.aspx varr de point du havde optjent for at kunne deltage i trækningen der blev foretaget den 1.7.06

Ledige point kan du bruget til at købe/stille spørgsmål med.

Det er sådan jeg har forstået det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-07-06 21:59

stimo-----rol

Poinet er for at vinde en præmie,
Nogen der frivilligt vil afhivve den til andre,,,,,,,næppe
DE HAR SIMPELTHEN SRORHEDS/POINT // forfølgelse
men læs du bare videre, og BLIV ved med at lægge
gode TIPS og andet ud......................
Men til tider kan man JO HÅBE PÅ, at dem der ikke
IKKE bedømmer DET, KAN bruge skidtet til et eller andet.
Eller s burde de sgu kolde tasterne VÆK.
Men desværre FÅR de også poææææææænger.
,,,,,,,,,,,,og
håb,,,,,, på du ikke for tak,, eller det der er værre
for at hjælpe et "par" mennesker herinde
Kan du bare hjælpe er menneske/bruger
SÅ BURDE DU VÆRE ///// GLAD
Ikke andre.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-06 22:02

Citat
Trækning 1-5): 320 - 160 - 100 - 60 - 0.

Det betyder, at ved 1. trækning havde du 320 chancer for at vinde (= antal opsparede point i juni måned) I anden trækning er de reduceret til 160 chancer o.s.v....

Men systemet er meget ulogisk, for det fremgår at "til sidst er der kun et lod tilbage som er vinder" selv om den der vinder ikke er den der har det største chancetal til sidst.....

I morgen kommer der ved 1. trækning til at stå 3300......såfremt du ikke får accepteret flere svar og dermed får point, inden kl 12 i aften.

Og superpoint kan du ganske rigtigt ikke bruge til en snus.

Men dem du optjener ved at logge på (20 i døgnet) er dem du bruger til at stille spørgsmål med, forhøje med og købe låste svar.

mvh dova

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-07-06 22:04

Citat
Kan du bare hjælpe er menneske/bruger
SÅ BURDE DU VÆRE ///// GLAD
Ikke andre.

Der skulle have stået ET menneske.
Og får en meget pæn hilsen.........
Det opvejer alle/alt andet herinde

Mvh

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-07-06 22:17

Hej Stimo1.

Jamen blot fordi du får andet at se til her d.1.8. så kan du da stadig kigge indenfor på kandu.dk engang imellem - ikk'?
Det er de færreste der 'sidder og glor på denne side dagen lang' som du skriver men den er da herlig at kigge på ind imellem og lur mig om du kan lade være - du er sikkert blevet fanget i afhængighedens net som mange af os andre - og heldigvis for det
I øvrigt - hvis det er job du skal starte på nu her d.1.8. så vil jeg da lige ønske dig stort tillykke med det

Bredker>
Ihhh....jeg synes da ikke at folk giver points til vennerne? Måske er der nogle få der gør det ind imellem men jeg tror nu at de fleste gør sig umage for at 'præmiere' det rigtige svar. Hvis man er en engel hvis man gør dét, så er jeg en engel
Jeg havde i hvert fald et hulens mas med at finde ud af hvem jeg skulle tildele 'gevinsten' i dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg91084.aspx

ren engel

- men hva' - som skrevet står: 'Man kan ikke bruge skidtet til en sk*d'

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 22:18

Citat
"......såfremt du ikke får accepteret flere svar og dermed får point, inden kl 12 i aften."

Det gør jeg sikkert ikke.

Er der ikke en der vil give 100 point for at få at vide hvor høj jeg er?
Så kan jeg nemlig overhale ham 'arne'. det ville være den perfekte afslutning på denne måned.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-06 22:23

"Inside the museums, Infinity goes up on trial "

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 31-07-06 22:39

Svar på dit spørgsmål

1. Ja......... Du kan ikke tage af dine superpoint. De er kun til at vinde en gevinst med.

2. Du har ikke i denne måned optjent 3620 point, men på nuværende tidspunkt 3300 point.
Forrige måned optjente du 320 point og det var de point, som du deltog i lodtrækningen med.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-07-06 22:39

Dette er ikke værre end andre steder jeg har set,,,,,,,,,
Men ikke helt lovlige.

Vennetjenester,,,,,,,,,,UPsssssssssss
Siden, denne side har fået et/n sitemap, der hedder
send en PM, er det hele blevet meget værre......

Med følger til tanke/virksomheden.
Da man bliver TOTALT UDNYTTET af begyndere.
Der ikke ved hvad TAK er for en skid,,,,,,,HVOR
Så selv tak.
Kan jeg se mennesker i DYB nød,
eller bare ikke kan noget andet,man/JEG ved
ville koste poæææææænger

Sender jeg en PM

OG bare SE, der er SGU tak på vej
Bare for at gøre et MØGFORSØG, eller det der BILLIGERE

Kan de ikke tåle dit/dine ord-----forlad det.
Men har været ude for, at brugere herinde har anmeldt mig,
m/uden større held, end at jeg nu,,,,ved HVEM.

Men som sagt, du finder lidt af hvert
herinde------og jeg har fået skyld,,,,,
for at være en GAL person, der bare vil hjælpe.

Og men de ord, kan man JO LIGESÅ GODT blive gal på
brugernem der ikke siger andet end BROK/ - poænger

Og den kom egentligt ikke fra mig,
bare hvad andre herinde har gjort mig til.......

Navne

Anmeld DOG JER SELV............

Ikke en der får mig til det

SORRY DEN VAR UDEN FOR pædagogisk et eller andet.

MVH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-06 23:35

Citat
Men har været ude for, at brugere herinde har anmeldt mig,
m/uden større held, end at jeg nu,,,,ved HVEM.

Sofus jeg tror du ævler, har tvangstanker og paranoia

Hvem fa'en herindefra skulle kende dig medmindre du selv har fortalt dem hvem du er, og hvad pokker skulle de anmelde dig for....

Da ikke for at lukke dine til tider noget kryptiske kommentarer ud

mvh dova

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-07-06 23:50

Er det ikke HAMRENDE ligegyldigt med optjente point.
Det vitigste er da, at man kan få hjælp og en sjælden gang selv hjælpe andre.

Hvad sker der lige for dig Sofus

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 23:56

vil.du > Tak for de venlige ord.

Jo, kigger nok forbi. Men det bliver sikkert ikke særlig ofte.
Skal igen passe mit job, min hobby/andet job (spiller musik) og mine venner/bekendte som nu enten er vendt hjem fra ferie eller har sendt feriegæsterne hjem.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 01-08-06 00:13

Farvel og tak!

stimo1

Godkendelse af svar
Fra : stimo1

Dato : 01-08-06 02:11

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 01-08-06 02:12

Over and out!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-08-06 02:42

pirt03
Hvad skal jeg-------------dogg sige
Kend

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-08-06 02:58

7/3