/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fladfisk/Havørred Klint/Rørvig
Fra : VJHCredit
Vist : 2817 gange
100 point
Dato : 31-07-06 17:35

Hey Hey!
Var sidste weekend ved rørvig på Skansehage og fik et par fladfisk.
2 aftener i træk havde jeg havørred på ved klint men tabte den begge gange.
Er der nogen der ved om der er bedre muligheder eller alternativer i området til fladfisk og Havørred? og om der virkelig er flere flade for tiden?
Har helt skarpe kroge på, så forstår ikke helt jeg skulle tabe de 2 fisk...hmm....
måske jeg skulle prøve med ophænger, men ved ikke helt hvordan det fungerer???

Håber nogen er med på lidt hjælp/debat, for så har jeg et godt "smørhul," hvor jeg næsten altid får flade med hjem....

På forhånd tak.
MVH VJHCredit

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-06 18:11

Hej igen. Jeg har tidligere svaret på nogle af dine spørgsmål men er holdt op. Du er nemlig holdt op med at lukke dine spørgsmål også selvom du får svar. Luk dine åbne spørgsmål så kan det være at du igen begynder at få svar på dine nye. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : janing

Dato : 31-07-06 18:52

Ja det ville være en god begyndelse, så er der større chancer for lidt hjælp og gode svar. Hilsen Jan

Accepteret svar
Fra : kayaemma

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-06 20:27

Hej

En ophænger kan typisk være en flue der bindes på linen sammen med en spinner. Hvis havørreden ikke vil bide på spinneren kan de være den bliver fristet af fluen.

Jeg har et par links der giver en god ide om hvad det drejer sig om.

Første link giver et godt billede af en ophænger.

http://www.salar.dk/tipsophnger.html

Næste link giver et godt billede af en ophængerknude.

http://www.viktor.dk/knuder/ophaeng.html

mvh.

kayaemma

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 31-07-06 20:41

Undskyld D'herre... Er ikke så tit herinde og får ikke lige altid kigget,meeen... det drejede sig om 2 spørgsmål... håber I ikke har flere problemer med det jeg gør/gjorde forkert...
hmm... men I må da selvom I vil hjælpe..
forresten mange tak Kayaemma

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 31-07-06 20:46

Der er Stadig 100 point til bedste besvarelse...

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 01-08-06 18:50

Tak for svaret Kayaemma!
Har været i en lystfiskershop idag, og har nu styr på hvordan det gøres...
Mange tak for hjælpen.

Mvh. VjhCredit

Godkendelse af svar
Fra : VJHCredit

Dato : 01-08-06 18:51

Tak for svaret kayaemma.
Har været i en lystfiskershop idag og har fundet løsningen på det hele.

Mvh VJHCredit