/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Rengøring af vej efter muring
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 31-07-06 15:34

Har fået bygget mur og støbt fundament omkr huset,desværre har asfalt vejen fået samme farve som det der har været i blandemakinen,skal jeg bruge en let saltsyreopløsning for at få asfalten noglelund ren????
Eller hvordan gør man
Mvh Alex

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 16:16

saltsyre bør kunne klare dette trick, men hvor skrap en blanding du skal bruge må du prøve dig frem med.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 31-07-06 17:39

hvis du har alle større klatter fjernet fra vejen kan du klare det med en opløsning påca 1:3.
Asfalten tager ikke skade men det gør risten måske. Og bilerne der parkerer over nedløbsbrønden så skyl godt efter med vand

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 31-07-06 20:35

Der er alt cement støvet der ligger og binder der er ingen større klatter,kun store grå plamager som en højtrykrenser eller regn ikke tager.
Mvh Alex

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 31-07-06 21:49

Hej Alex

Saltsyre tager ikke cement, men kun kalk.

Er det "kun" misfarvning vil det forsvinde med tiden.

Saltsyre kan give skader på vejen m.m. bør aldrig bruges stærkere end 1 :10

MVH Kissan

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 31-07-06 22:14

Jeg har blandet støbemix og cement(beton) og det er en hinde fra det der ligger tilbage på vejen,skete da blanderen skulle vippes i fundablokkene,desværre løb dr lidt ved siden af,skyllede efter med vand der dog bare fik det til at løbe8resten kan du regne ud,dog er der ikke sten i laget der ligger rundt omkring på vejen..
Mvh alex

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 31-07-06 22:29

Hvis ikke kommunen eller naboer får ondt i r.... skal du se det forsvinder af sig selv efter et stykke tid, af vind, vejrlig, og vinter, for det forventer vi da selv om det ser ud til at vi får en lang sommer.
mvh Kissan

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 31-07-06 22:53

Okay forventer at vejret tager det hele,men desværre er naboens r stor og nabo kærligheden forsvandt da huset fik bygget 1ste sal og blev 5 meter højere og klagede det kan du tro han har til en guldmedalje..

Accepteret svar
Fra : kissan

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-06 23:26

Så må det med lidt misfarvning af vejen være en bagatel, men sådan naboer findes næsten alle steder, også derfor er vi flyttet på landet, med langt til naboer, lys luft og en dejlig udsigt.
Indtil der evn. bliver klaget synes jeg du har gjort hvad du kan, og resten skal nok forsvinde.

MVH Kissan

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 15-01-07 09:42

Tak for svaret kissan.