/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
autoCAD PDF, Dwg
Fra : jeb3
Vist : 2480 gange
100 point
Dato : 31-07-06 10:02

Hejsa.

Sidder lige med en opgave, hvor jeg skal gemme nogle autoCAD filer som pdf og dwg.
Pdf er ok, men hvordan laver jeg dem til dwg????

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 31-07-06 10:10

Gå i stifinder og omdøb til dwg.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 10:26

???

AutoCad er da dwg filer, så hvis du har AutoCad, hvad er problemet så.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 12:37

Her er list converteringsprogrammer.
http://anydwg.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-07-06 16:44

AutoCAD gemmer som standard i dwg, men kan også gemme i dxf.
Prøv at vælge Gem som og se om der ikke er dwg på listen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 16:54

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 31-07-06 17:23

Jeg forstår nu heller ikke problemet !

Hvis du arbejder i AutoCAD burde programmer som standard tilbyde at gemme i .dwg. Er tegningen oprindelig en dxf, skal du som BjarneD skriver ændre filtypen til dwg og gemme.

Hvis du arbejder i et helt andet program må du lige give os besked.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 17:32

Ja det er også her jeg er i tvivl om hvorfor spørger egentlig spørger. Hvis det er fordi at Autocad ikke er installeret kan jeg da godt forstå et men så kan jeb3 jo heller ikke gemme dem eller for den sag skyld åbne dem. Så skal der da i det mindste en Dwg-wiever til

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 31-07-06 17:57

Støtte på disse gratis programmer til at konventere 3d filer... Måske de kan hjælpe

http://www.planit3d.com/source/software_files/3dconv.htm

mvh. Dr. Disco

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 18:08
Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 01-08-06 09:49

Ja okay, det var da vist varmen, og første dag efter ferien.

Men hvordan laver jeg dem til PDF?
Det er store tegninger?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-06 09:54

Det gøres ved at indstallere Adobe Acrobat - så vil den selv give muligheden for at gemme som PDF.
(ej gratis)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-08-06 09:55

Øh - som jeg husker det - men tjeck lige hvad Acrobat kan.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 01-08-06 22:16

Der findes andre programmer end Adobe Acrobat.

F.eks. cutepfd (http://www.cutepdf.com/products/cutepdf/Writer.asp), der er gratis, også for firmaer. Bruger den selv på arbejde, og der er ingen problemer selv med A1 tegninger.

Du skal download både "Free Download" og "Free converter"

Held og Lykke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-08-06 22:57

Prøv at hente dette lille program

http://www.tucows.com/preview/331202

Det ligger sig som en ekstra printer og når du vil lave et dokument om til PDF uanset hvad format det har i forvejen, siger du bare udskriv og vælger Virtual PDF printer og siger udskriv, så åbner den GEM og du kan navngive og selv bestemme hvor den skal gemmes. Det er nu blevet til et PDF Dokument.

Et lille fif.
Programmet er shareware, men hvis du nu før du installerer det sætter datoen feks 10 år frem, så snyder du det og har det i 10 år. Husk at sætte datoen tilbage igen

Det er ikke nødvendigt at programmet starter op sammen med windows for så vil det bede om en kode hver gang du starter pcen, så bare slå det fra i Msconfig under start

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-08-06 21:09

Bruger også cutepdf og det er vældigt nemt. Den ligger som en ekstra printer og så "printer" du ganske simpelthen til f. eks skrivebordet og kan maile derfra. Nemt bekvemt, sikkert og godt.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 11-08-06 00:43

Tak for svaret e.c.