/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kender nogen dette???
Fra : jysch
Vist : 1208 gange
100 point
Dato : 31-07-06 03:37

For en del år siden kunne man i jem & Fix købe en plade af noget sort ???? - den kunne rulles og sættes ned i en sort plastsæk, så denne kunne stå. Jeg ved ikke hvad produkter var af, men det var stift og kunne som sagt rulles sammen.

Hvis nogen kender det og ved hvor det kan købes idag er jeg meget interesseret.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 31-07-06 08:56

sort platsic ses af og til stadigvæk i lavpris byggemarkeder.held og lykke med søgning

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-07-06 09:00

Alternativt kan du jo bruge noget "trindæmpningsmateriale" - i Bauhaus fandt jeg noget der var grønt og rimeligt stift, ca. 2mm i tykkelsen - det kan sikkert (gen)bruges adskillige gange

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 31-07-06 09:35

Hvad skulle det bruges til ??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-07-06 09:38

Det lyder spændene, jysch!

Er liiige med på på en looker

Moster

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 31-07-06 10:12

I tæppeforretninger kan man tit finde et stykke brugt vinyl, som man kan klippe til og snildt tilpasse til en skraldesæk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 10:39

Det var lavet af plastic, men holdt ikke ret god så det blev hurtigt smidt ud.

Dvs plastic er ikke helt korrekt. Det var polycorbonat, det samme materiale som termoplader til udestuetag bliver lavet af bare i en 4 mm istedet for 10 eller 16 mm.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 10:40

Du kan sagtens finde et eller andet du kan rulle og putte ned i sækket for at forhindre den i at falde sammen. Det var nemlig det der var formålet med det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-06 10:59

nu ved jeg ikke hvorfor du vil have din plastsæk til at stå - men jeg har da gode erfaringer med armeret plast der både holder sækken stående og kan rulles sammen uden besvær - og det holder tilmed ganke godt (husmorråd)

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 31-07-06 11:17

Hej

Du kan også gøre som os. Vi bruger et gammelt skriveunderlag - da vi heller ikke kan finde det originale stykke længere.
Samtidig med at vi smide haveaffald o.lign. ud - kan vi så gå og øve os i Jyllands geografi. ( Øerne er rullet sammen)

Dorte

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 31-07-06 11:25

Øhh.

I den den butik, hvor der mangler bogstaver... så jeg en kompostbeholder lavet af noget grønt tråd/plastik hegn, til at spænde ud i en cirkel, sammen med noget plastik, gadvide om sådanne et stykke ikke også kunne bruges.

M)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-07-06 11:59

Hej jysch.

Hvis grunden til at du vil have din sæk til at stå alene, er at du er ved at springe i luften af arrigskab over at dne falder sammen mens du møjsommeligt forsøger at vælte haveaffaldet ned i den, så kan du gøre som vi gjorde - vi købte simpelthen en havevogn

Ihhh hvor er den altså bare dejlig at have - slut med eder og forbandelser, det er så nemt så nemt - jamen vi skal faktisk have købt en mere, den ene skal stå fast ude ved terrassen, så vi kan smide afklippede visne ting fra kummer, krybber osv. i den - den anden skal tages med rundt i haven, når lugeriet skal klares.

Vi købte vores i Aldi, jeg husker ikke prisen men den var vist lidt billigere end denne:
http://www.byggekram.dk/sw2080.asp?parentgroup_id=5&group_id=48&tun_id=5098958

- du kan jo evt., vente til Aldi får den igen som 'partivare' - men den var ikke så meget billigere.
Til gengæld er det jo en engangsinvestering og sikken een

Jeg aner jo ikke om det er affald du skal have proppet i sækken men hvis det er det, så er denne løsning altså alle tiders

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : isdyret

Dato : 31-07-06 13:20

I de fleste bolig- og møbelforretninger, kontorforsynínger mm. kan man købe en sammen-rullelig plast plade der normalt bruges til at skåne gulvtæppet de steder hvor der bruges kontorstole med hjul. Ved skrivebordet osv. Jeg tror faktisk det hedder skrivebordstol-underlag, og det har de egenskaber du søger. (Jeg tror dog det holder noget længere!)

Mvh
Isdyret

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 31-07-06 14:30

> Isdyret: De koster bare en formue, så tror jeg faktisk det er billigere at købe et affaldsstativ..

Accepteret svar
Fra : slemmert

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-06 13:01

www.rias.dk er importør

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-06 13:56

og - er det så ikke bare både nemmere og billigere at købe en plastvasketøjskurv og komme sækken inden i ??? (ca 20 kroner hos de fleste billigmarkeder og gratis på lossepladserne )

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 01-08-06 14:17

Tak for svaret slemmert. Også tak til jer andre for de gode indlæg.