/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall der ikke virker?
Fra : timeglas
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 30-07-06 20:57

Jeg har installeret Zonealarms firewall og har været glad for den i en del år. Men nu har den flere gange svigtet og nægtet at starte op ved opstart af PCér. Jeg har derover geninstalleret den, men det er umuligt da den kræver at TrueVector slukkes. Kan intet finde der minder om dette program vha. Cltr+alt+del, og har derfor opgivet. Har andre haft dette irriterende problem?
Har imidlertidigt installeret sunbelt Kerio firewall istedet. Det er også freeware, men er det ligeså godt som Zonealarm og skal jeg bare blive ved Kerio istedet?

Mange tak på forhånd for hjælp
Timeglas

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-07-06 21:17

Zonealarm problemer har lige været omtalt her. Måske kan dette link hjælpe:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=91321

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 30-07-06 21:20

Fra spywarefri.dk

http://www.spywarefri.dk/forum/search.asp?mode=DoIt

Supporterne på siden er eksperter, så du kan have fuld tillid til hvad de skriver.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 30-07-06 21:22

Nå, kan åbenbart ikke linke direkte.

Gå ind her: http://www.spywarefri.dk/forum/search.asp

Vælg 'Søg' og skriv; Zonealarm og Kerio (uden 'og' selvfølgelig). Så får du nogle tråde om emnet.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 30-07-06 21:24

Glem at jeg skriver 'Vælg søg'. Det er jo der jeg linker til ... :)

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 30-07-06 21:31

Hej Stimo1. Dit link føre desværre ud i en blå side uden tekst?

Kan godt se Pirt03 at det åbenbart ikke bare er mig der har problemer med Zonealarm iøjeblikket. Det er dog utroligt så meget bøvl det program kan lave.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 30-07-06 21:31

Citat
Så får du nogle tråde om emnet.

Helt præcist får du tre tråde, hvor det to firewall sammenlignes.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 30-07-06 21:33

Citat
Hej Stimo1. Dit link føre desværre ud i en blå side uden tekst?

Du skal vælge link nummer to jeg gav dig:
http://www.spywarefri.dk/forum/search.asp

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 30-07-06 21:37

Hey Stimo1

Nu er jeg med. Får tre forumer frem med sammenligning af de 2 programmer.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 30-07-06 21:45

Netop.

Og du kan som sagt have fuld tillid til dem. Der er ikke mange der ved lige så meget om sikkerhedssoftware som supporterne på den side.

Her er linket til deres forside: http://www.spywarefri.dk/

Du kan finde mange gode råd, artikler, vejledninger etc . om sikkerhedsprogrammer. Er nærmest uundværlig, hvis man skal vælge programmer til bekæmpelse af virus og spyware. Eller hvis man bare vil vide mere om emnet.

Får du snavs på computeren, kan du i deres forum få gratis hjælp til at fjerne det igen (noget spyware kan antispyware-programmerne ikke klare). Det kræver kun at man lader sig registrere som bruger først.

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 210 point
Dato : 30-07-06 21:50

PS.
Hvis du ikke er tilfreds med de oplysninger du får i de tre tråde, kan du jo evt. oprette et spørgsmål om samme med din egen formulering ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-06 22:27

sunbelts kerio er udemærket som alternativ til privat brug - min erfaring da jeg brugte den er dog at den pludselig f*cker op og så skal den rettes op eller afinstalleres og geninstalleres.

Zonealarm kan du læse om i det link pirt03 lagde i starten her - det vil hjælpe dig en del

Du kan også vælge at tage en andet - lidt mindre kendt - men gør hvad du føler dig tryggest ved.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-07-06 22:37

Linket til min vejledning om Zonealarm er her. Spywarefri´s forum har været lidt op og ned i dag, men skulle køre ok i skrivende stund http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27427

Om du vil bruge Zonealarm eller Kerio, mener jeg ikke gør den store forskel rent sikkerhedsmæssigt. Brug den du bedst kan lide at arbejde med. Hvis du vælger Kerio, så er der en vejledning til den her http://www.spywarefri.dk/manualer/kerio-firewall-manual.htm

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 31-07-06 08:25

Tak for svaret stimo1.