/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Krumtaphjul
Fra : pims
Vist : 747 gange
200 point
Dato : 30-07-06 17:50

Hej alle sammen.
Jeg skal til at skifte tandrem på min Renault 19 '89
For at gøre det, er jeg nød til at afmontere krumtaphjulet.
Da jeg har en del problemer med at løsne bolten, kom jeg til at tænke på, om der er omvendt gevind på den bolt. Jeg tør dog ikke fortsætte før jeg er sikker, jeg er bange for at smadre motoren, så det ville være rart, hvis nogen vidste præcis hvorvidt der er omvendt gevind eller ej.
Mvh. Pims

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 200 point
Dato : 30-07-06 19:14

Det er ikke omvendt gevind som du kalder det. Men det er svært og løsne den uden luftnøgle.
alimak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-06 21:34

Hvis du er heldig, så kan du løsne ved at slå på en stjenenøjle - ikke for hårdt men mange små slag. Det kan minde om en luftnøjle.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-07-06 21:44

Tag og sæt toppen på også sæt et t-styk på med et rør over på bærarm eller karos. Så drejer du nøglen så du får startsmotoren til og dreje/løsnen den for dig.
Gør det når jeg skifter T-rem og jeg ikke er på job

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-07-06 22:00

Smart
alimak

Godkendelse af svar
Fra : pims

Dato : 01-08-06 23:02

Tak for svaret alimak. Så lykkedes det endelig, med hjælp fra naboens luftnøgle og min 2hk harald nyborg kompressor.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-08-06 00:24

Godt og høre.Tak.
alimak