/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp...Billigste Trådløse Net
Fra : kanuck
Vist : 451 gange
20 point
Dato : 30-07-06 13:34

Hej allesammen

Jeg bor i et lejet hus uden netforbindelse i Kolding.

Hvordan kommer jeg hurtigst, billigst og trådløst på nettet ?

Jeg håber du kan hjælpe mig, da jeg skal bruge nettet i firmaregi efter arbejdstid.

Hilsen

"Den Netløse"

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 20 point
Dato : 30-07-06 15:23

Du tager simpelthen din pc under armen og går en tur med den åben for at se hvilke netværk der er i nærheden.
Tro mig, det varer ikke mange minutter, så vil du finde et ubeskyttet netværk du kan logge dig på - folk er ikke særlig kvikke til at kryptere deres trådløse.

Tag ligeledes en campingstol med så du kan sidde behageligt og nyde det gode vejr mens du er på nettet.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 30-07-06 15:25

Først skal du jo oprette en ADSL forbindelse hos en udbyder.
Derefter skal du have et trådløst accespoint.

Angående ADSL må du jo kigge hvad din fastnet tlf. udbyder tilbyder.
For trådløse accespoint kan du kigge på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 30-07-06 15:26

At benytte amandas forslag er jo også en mulighed.
Dog skal du være klar over at det er ulovligt... men klart en mulighed

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-06 17:28

Husk at lave en mappe "bank kode" så folk ikke skal lede efter din konto.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-07-06 20:23

Hvis du har en antenne installation, som også udbyder internet, så er det jo nærliggende, at tilslutte sig den.
Hvis du har en fastnet telefon, så vil det nok være at fortrække, da en sådan forbindelse kan flyttes sammen med abonnementet.
Prisforskellen er ikke så stor, men er afhængig af hvilken hastighed du vælger hos udbyderen. - De langsomme hastigheder køre med sneglefart (dræbersneglefart), og det bliver du hurtigt træt af. Så vælg enhastighed, der svarer til det du har råd til. Den kan altid opgraderes.

Hertil skal du have en router med access-point, så du kan koble dig op på nettet. - Et rent access-point har ikke den samme sikkerhed som en router med firewall; men de koster næsten det samme. Så her skal du ikke spare.

Jeg ved ikke om der er mulighed for trådløs opkobling i Kolding. Det er ellersnoget der breder sig i flere og flere byer.
TDC har i tankerne, at de i takt med nedlæggelse af telefonbokse, vil ombygge dem til Hot-Spots.

Ellers er der mulighed for at køre over mobilnettet - MEN her score selskaberne kassen, så det er nok den sidste løsning du skal vælge.

Du kan måske få andre til at indgå i et fællesskab, hvor I er flere om at dele en internet forbindelse, som så deles via en trådløs forbindelse. - Det er der nogen steder man bruger. - Det er noget som KANDU manden Ferik kan tale med om, for de er flere der er fælles om et sådant netværk.

Godkendelse af svar
Fra : kanuck

Dato : 01-08-06 11:07

Tak for svaret amandaKanDu.

Jeg kan særdeles godt lide din kreativitet og din humor.

En skam du ikke lige bor i nærheden, for så kunne vi jo tage 2 stole med ud og eksperimentere.

Jeg kan lige forestille mig os 2 sidde under et blommetræ i én eller andens have, for at nå det fornødne daglige PC-arbejde.

Tak for fiffet.

Kanuck

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-08-06 12:05

Hej Kanuck
tak for points - det kunne være rigtig hyggeligt - jeg bor på Sjælland, så der er lidt langt.

Jeg kan såmen bare sætte mig ud i min egen have, så er der næsten frit valg på alle hylder til naboernes ubeskyttede netværk.

Nu skal det lige tilføjes, at jeg har min egen lovlige og krypterede trådløse forbindelse, som jeg selvfølgelig bruger, selvom der godt her kunne spares et pænt beløb hver måned.