/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Golf 1,6 kontra VW Golf 1,8
Fra : fh1dk
Vist : 783 gange
250 point
Dato : 30-07-06 12:51

Jeg kigger lidt på VW Golf fra ca. år 2000 - nu er det store spørgsmål om jeg skal kigge på VW Golf 1,6 med 105 HK og 16 ventiler eller om det skal være den mere gammeldags og velkendte VW motor 1,8 med 90 hk og ellers ganske ordinær.

Hvad siger i?

Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 250 point
Dato : 30-07-06 14:16

Det afhænger jo af, hvike køreegenskaber du gerne vil ha'.
Og så er det jo sådan, at jo flere hestekrafter, jo mere benzinforbrug.
Men jeg ville nok vælge den gammeldags version, jeg tror den er mere slidstærk. Omvendt, er den nyere version mere trimmet med flere ventiler og det gør den måske stærkere i sidste ende, jeg tror bare den bruger mere benzin. Håber du kan bruge det til noget. Mvh. tim

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 30-07-06 17:28

Jeg har den gamle type m/90hk og den trækker enormt godt og er lige så hurtig i optrækket som min Peugeot 406 2.0 ST m/138hk, selvfølgelig er denne hurtigere på toppen.
Så det kommer an på hvad du lægger mest vægt på.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-07-06 01:12

Jeg mener, der er bedre bundtræk i 1.8 motoren. Vi har skiftet konens Golf 1.8 ud med en citroen ZX 1.6, der på papiret har flere hk, og i øvrigt er lettere. Vi er tilfredse med vognen, men den virker langsommere.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 31-07-06 10:00

Iflg bilbasen testtal, så kører 1,6 ca. 2 km længere på en liter benzin samt er billigere i grønne afgifter. Ringede faktisk til VW og ham jeg snakkede med kunne ikke sige hverken for eller imod - Kender udemærket 1,8 da konen har en Golf lll 1,8 (en rigtig god bil).

Tak for hjælpen - må nok ud og prøve en af hver

Godkendelse af svar
Fra : fh1dk

Dato : 08-08-06 21:01

Tak for svaret pims.