/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Udskiftning af glas
Fra : helgejohansen
Vist : 1086 gange
40 point
Dato : 16-08-01 12:46

Jeg skal skifte forruden i mit 250L Akvastabil med aluramme. Er der nogen der har erfaring i dette.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 13:59

helgejohansen <helgejohansen.news@kandu.dk> skrev i en
news:HsNe7.362$rg1.5509@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal skifte forruden i mit 250L Akvastabil med aluramme. Er der
> nogen der har erfaring i dette.nd Active = 1ng"

Jeg har da skiftet nogen ruder gennem tiderne, hvad vil du vide??

Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 18:23

"helgejohansen" <helgejohansen.news@kandu.dk> wrote in message
news:HsNe7.362$rg1.5509@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal skifte forruden i mit 250L Akvastabil med aluramme. Er der
> nogen der har erfaring i dette.

Ole - så er det nu, du ikke skal svare 'ja' <*skraldgriner*>

vh
Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 18:40

Jan Boegh wrote:
>
> "helgejohansen" <helgejohansen.news@kandu.dk> wrote in message
> news:HsNe7.362$rg1.5509@news000.worldonline.dk...
> > Jeg skal skifte forruden i mit 250L Akvastabil med aluramme. Er der
> > nogen der har erfaring i dette.
>
> Ole - så er det nu, du ikke skal svare 'ja' <*skraldgriner*>

Jeg var tæt på...
Hvad er det folk forventer, når de stiller spørgsmål af den type, der
får Ole til at se rødt eller blot svare direkte på det stillede
spørgsmål?

Nu er det ikke lykkedes mig at decifrere Ole's emailadresse (hint,
Ole... min email er den rigtige så vi kan få det drøftet.

Hvad gør man for at folk udviser blot en smule sproglig omhu, uden
samtidigt at træde på dem?

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 19:31

Steen Suder skrev i meddelelsen <3B7C056B.4E6C85BD@earthling.net>...
>Jan Boegh wrote:
>>
>> "helgejohansen" <helgejohansen.news@kandu.dk> wrote in message
>> news:HsNe7.362$rg1.5509@news000.worldonline.dk...
>> > Jeg skal skifte forruden i mit 250L Akvastabil med aluramme. Er der
>> > nogen der har erfaring i dette.
>>
>> Ole - så er det nu, du ikke skal svare 'ja' <*skraldgriner*>
>
>Jeg var tæt på...
>Hvad er det folk forventer, når de stiller spørgsmål af den type, der
>får Ole til at se rødt eller blot svare direkte på det stillede
>spørgsmål?

Det er ikke så tit at jeg ser rødt, men jeg morer mig sommetider. Håber det
er OK. Ked af hvis jeg skuffer dig.

>Nu er det ikke lykkedes mig at decifrere Ole's emailadresse (hint,
>Ole... min email er den rigtige så vi kan få det drøftet.

Ikk´ forstå - den skulle være OK: Ellers er den her: muggler@worldonline.dk.
Hvis jeg nu får spam igen, hænger du ikke på den .

Hvad gør man for at folk udviser blot en smule sproglig omhu, uden
>samtidigt at træde på dem?

Det mest arrogante er vel at overse, næstmest vel at svare som de spørger ?

>--
>Steen Suder
>
>"We reject kings, presidents and voting.
>We believe in rough consensus and running code."

Ole

Kommentar
Fra : helgejohansen

Dato : 17-08-01 08:13

Ole, Steen og Jan - Nu er jeg ny bruger af Kandu så jeg kender ikke til Ole's evt. problemer med at skifte ruder i sine akvarier.
Hvis det er en god historie - Så skriv den dog så andre oxo kan få et grin.
Ellers - Hvis det ikke gør noget - Ole, så skal jeg bare have den skide Alu ramme skilt af lettese muligt og uden at ødelægge den af.

Helge

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-01 11:49

Steen Suder skrev i meddelelsen <3B7C056B.4E6C85BD@earthling.net>...
>Nu er det ikke lykkedes mig at decifrere Ole's emailadresse (hint,
>Ole... min email er den rigtige så vi kan få det drøftet.
>--
>Steen Suder
>

Det kræver måske en lille forklaring:

Var plaget af spam, så noget skulle gøres. Det blev en ny adresse,
muggler(fra Harry Potter)atwoldotdk og da jeg ikke ville tvinges til at lave
den om lige med det første, fik jeg et alias som kun benyttes på ng. Et
alias kan man lave om som man skifter sokker og jeg formodede at det ville
virke, men at robotter der samler adresser sorterer dem med "no spam" fra i
den tro at de er falske.

Ole

Kommentar
Fra : helgejohansen

Dato : 20-08-01 10:18

Det er ikke selve limning af glas jeg har problemer med, men den aluramme der sidder omkring et Akvastabil. Den er samlet med nogle vinkler og låst inde bag i profilen. For at skifte forruden, skal rammen af, og det er det jeg vil vide om nogen har prøvet før

Helge

Accepteret svar
Fra : Bonlykke

Modtaget 40 point
Dato : 02-10-01 19:20

Hej Helge,
Jeg vil foreslå at du først - med en hobbykniv - skærer ruderne fri. Så skulle rammen kunne skilles af.
Jeg gjorde det engang for nogle år siden og husker ikke at det var et problem at skille rammen af...men jeg tog altså ruderne ud først..
Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : helgejohansen

Dato : 03-10-01 10:11

Tak for svaret Bonlykke. Jeg vil prøve din model. Jeg lurede bare på om jeg måske kunne nøjes med mindre.

Hilsen og mange tak

Helge

Kommentar
Fra : Bonlykke

Dato : 03-10-01 15:25

Hej Helge,
Hvis du vil være sikker er der vist ingen nemme udveje :0)
Kim