/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Radio/cd-afspiller virker ikke
Fra : mopedpriser
Vist : 896 gange
100 point
Dato : 29-07-06 21:21

Hej,

Jeg har lige købt en cd-afspiller til bilen. I min ene bil, virker den fint, i den anden nykøbte peugeot 205 kan jeg ikke få liv i den, når man tager fronten af er der en rød lampe der lyser at der er strøm på den.

Jeg har både tjekket sikringer, og prøver og bytte rundt på ledningerne. Men det virker bare ikke.. Hvad kan jeg mon gøre for at få det til at virke?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-07-06 22:17

Husk højtalerne.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 29-07-06 22:21

Den skal have strøm på 2 ledninger, en direkte fra batteriet hvor der er strøm hele tiden og en der går gennem nøglen. Har du også tjekket stelforbindelsen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-07-06 22:46

Du må måske vride på nøglen når du prøver den i Peugeoten.
alimak

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 30-07-06 09:37

Jeg har både prøvet og haft startet bilen, og radio'en får direkte strøm.

Hvor skal den have stel? Er det ikke bare det sorte kabel der går i minus?

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 30-07-06 09:51

Jo, det er minussen der er stel. Har du strøm (+) på to ledninger?

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 30-07-06 10:01

Hej igen,

Nu har jeg lige smidt en ældre radio i, den virker helt fint.

Jeg kom lige til at huske at sikringen røg i den nye radio i går, der sad en bag i der stod 75 på, men da den største vi havde kun var 30 røg der sådan en i. I min anden bil spiller den fint, alligevel der er en mindre sikring i. Så det burde ikke være der fejlen er, selvom jeg nu har testet at kablerne virker i peugeot'en, så det må være noget med selve radio'en der driller mig.

Nogle der har nogle ideer om hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 30-07-06 11:04

Du svarer ikke på om du har sat strøm på to ledninger ??? 75A det lyder meget voldsomt, det er vel 7,5A. Derfor er det 30´ren der er størst. Sikringsstørrelsen er for at undgå overspænding, derfor kan man ikke sige at fejlen ligger i sikringsstr. enten virker den ellers gør den ikke - ingen mellemvej.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-06 11:24

Læs lige "forbrugervildledningen" igen.

Hvis bilen og radioen begge er af nyere dato burde alle ledninger/stik passe direkte i.

De fleste nyere radioer skal nulstilles inden brug eller ved udskiftning (der sidder sikkert en "knap" bag frontpanelet når det bliver taget af).

Hvis den nye radio virker i en anden bil og begge kan køre med en ældre radio, kan der jo ikke være noget i vejen med hverken biler eller ledninger.

Så det kan kun være monteringsfejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-06 11:28

Nå så lige at den "nye" bil IKKE var ny.

Men det burde ikke ændre noget hvis stikkene passer.

Hvorfor sprang sikringen ?

Du må have sat noget + til stel.

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 30-07-06 11:50

ja, min fejl.. så først nu har der stod 7,5 på sikringen, ups. Men har smidt en ny 7,5 i radio'en.

Der er strøm på begge ledninger. Den til power og den til memory, de er begge forbundet til +.

Jeg har prøvet og trykke på den knap til nulstilling flere gange, men det virker ikke rigtigt.

Sikringen sprang fordi jeg kom til at tabe + ledningen over den ledning til stel.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 30-07-06 14:28

Ja, det ved jeg ikke, så må det bare være en "tanketorsk", for du er vel ikke "kommet til" at sende strøm til højttalerne, og brændt dem af, når du har byttet om og/eller tabt ledningerne.

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 30-07-06 14:41

Højtallerne virker jo med den anden radio. Så jeg forstår det bare ikke lige nu.. Der er en knap til nulstilling, hvordan aktivere man den? tryk 1 sek. - 3 sek. - 10 sek. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-06 16:23

Det må stå i brugsanvisningen om der er specielle forholdsregler der skal tages ved "nyindstallation"......

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 05-08-06 21:47

Find brugsanvisningen og så find ud af hvor reset knappen sidder så er der en chance for den kan

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 06-08-06 13:22

Hej, igen..

jeg har prøvet og reset, men den virker ikke rigtigt mere. I den anden bil, som den virkede i før, virker den hellere ikke mere, nu lyser den kun for power under fronten.