/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TeleTrafik / Internet
Fra : Avant85
Vist : 550 gange
200 point
Dato : 29-07-06 18:26

Hvad skal jeg vælge ?

Jeg har pt en arbejds-relateret /finanseret ADSL-forbindelse, som er ved at løbe af hænde

Kommer der noget via El-nettet ?

Kan jeg få en forbindelse, hvis jeg investerer i en PARABOL ???

Hvad er billigst og hurtigst for tiden ?

Er de evt. en side med diverse sammenligninger

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 29-07-06 18:28

Undskyld jeg glemte lige, at den jeg har nu er fra TDC

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 29-07-06 18:32

Alt afhængig af hvor du bor og om der er kabelnet til rådighed. Eller lysledernet.

Hvorfor ikke køre videre med telefon kablerne. Det fungerer faktisk udemærket.

At få internet via parabol er indimellem lidt ustabilt lige som mobilnettet og det er ikke specielt billigt.

Jeg har selv medarbejder bredbånd hvor arbejdsgiver betaler det hele, og jeg regner da med at det kører videre i mange år endnu. Jeg bor langt ude på landet hvor verdnen er forlænget med en spånplade, men jeg er stadig på nettet med TDC.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-06 18:33

Ja der er faktisk noget der kommmer ind via elkablerne men om det er der i dit område må du lige undersøge.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-07-06 20:22

Set på lang sigt, vil jeg nok forslå noget der benytter telefonnettet, for det kan du umiddelbart flytte med dig, når du flytte (HVIS DET ER AKTUELT).
Kabelnet er begrænset til det område hvor kabelnettet udbydes. - TDC har jo hele landet.
Der er dog noget trådløst underopsejlling, fra forskellig side, men ikkenoget du skal satse på endnu.
Du kan få noget, der er satelitbasseret, men det koster kassen!

Så skal man tænke bredt, så er telefonbasseret nok at fortrække!

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 02-08-06 01:21

Tak for svaret Fijala.