/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
økonomielev + HD 1. del
Fra : mrm86
Vist : 1809 gange
200 point
Dato : 29-07-06 15:58

Når man er færdig som bogholderielev i en virksomhed, og man har gennemført HD 1. del.
Hvilke jobs skal man da begynde at søge?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 29-07-06 16:05

Tjaa de jobs hvor der bliver søgt efter en bogholder...
Eller de jobs hvor de søger folk med viden om økonomi. Og så er det kun dig der sætter grænserne.
Mit råd er søg på alt der lyder til at være interessant. Det værste der kan ske er at få et afslag. Og får du et afslag kan det være du bliver klogere på hvad det er for jobs du er specielt egnet til.

Et side spørgsmål: Hvor har du taget HD 1.del henne?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-07-06 16:26

Nu er hd 1. del jo ikke en færdig uddannelse eller kursus, men du kan jo tage 2. del med så begynder det at ligne noget.

Når du er færdig med din elevtid er du jo uddannet bogholder (HK), så kan du søge jobs i andre virksomheder som dette.

Jeg studser i øvrigt over, at du har læst HD hvad er din baggrund, udover du er elev, man kan normalt ikke lige komme ind på HD-studiet uden at have deltaget i et adgangskursus heller ikke blot med en studentereksamen.

Som HK'er ville det være mere almindeligt, og relevant at deltage i merkonomkurser på handelsskolen, det er den traditionelle vej frem.

Så hvordan skal jeg forstå dit spørgsmål?

mvh
qfha

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 29-07-06 16:58

Man kan godt komme ind på HD 1. del bare med hhx eksamen.

Jeg skal først til at begynde nu her som elev, og samtidig læse HD ved siden af.

Jeg er bare begyndt at tænke lidt over hvad jeg vil bagefter, og hvilke jobs man har mulighed for at søge efter når man har 1. del af HD + at man er færdig som elev i en økonomiafdeling.

Der er faktisk en del der læser HD ved siden af deres elevtid.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 29-07-06 17:02

Som udgangspunkt kræver optagelse på HD erhvervserfaring, men det er muligt du vil blive optaget alligevel.
Som nævnt i mit første indlæg så er der jo mange muligheder. At nævne nogle lige specifikt kan jeg ikke, men prøv at søg på www.jobzonen.dk
Og som qfha nævner, så er HD 1.del jo ikke en hel uddannelse. Først når du har taget 2. del også har du en HD. Det kan lidt sammenlignes som bachelor og kandidat på universitetet (altså kun sammenligning af, at du først er færdiguddannet når du har kandidaten, selv om du godt kan bruge din bachelor til noget)