/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bremseproblemer opel astra
Fra : mmax
Vist : 1657 gange
280 point
Dato : 29-07-06 12:17

min astra årg 1997 er begyndt at aktivere abs i tørt vejr når man kører langsomt og bremser `hakker`den i bremsepedalen der er ikke lys i advarselslampen

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 29-07-06 14:29

det kan være tandkransen på en af akselerne
der er revnet.
/steen b.

Kommentar
Fra : jacla

Dato : 29-07-06 22:48

Måske kan du finde fejen her på en af Linkene

http://www.netrep.dk/bremser1.htm

http://www.dmc-org.dk/faq-bremser.html

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-08-06 20:45

Den skal da "hakke" når du bremser, det betyder at ABSen er i orden.Når det heller ikke lyser i advarsel lampen så betyder det at alt er som det skal være.Har din ABS opført sig anderledes før?
alimak

Kommentar
Fra : mmax

Dato : 02-08-06 00:27

hej
steen b har givet det rigtige svar begge tandkranse er flækket den er på værksted nu men tak for responsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-08-06 11:22

Fint med at dit problem blev løst.
Og som alimak siger så er tegn på "hakken i pedalen" jo gode for så virker det.