/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router deaktiveres
Fra : sidal26
Vist : 701 gange
50 point
Dato : 29-07-06 11:24

Jeg har lige fået router, så jeg kan koble flere pc'ere til internettet.
Jeg har dog det problem at jeg ved hver opstart af pc skal ind i routerens menu og genstarte routeren for at skidtet virker. Hvis jeg ikke genstarter virker internet og netværk kun i ca. 30 sek. af gangen og derefter er der ingen kontakt de næste 3 min. hvorefter der igen er forbindelse i ca .30 sek. osv. osv.

Hvad gør jeg ved dette.... det må være en indstilling jeg har overset?
Routeren er en D-Link 624
og jeg har webspeed internetforbindelse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-07-06 12:12

Har du indstillet routeren til DHCP?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-06 15:03

Når du skifter fra en direkte opkoblet PC, over til at køre via en router, skal du være sikker på at din webspeed acceptere din router.
Du kan inde i menuen se om du får en IP adresse fra TDC. - Du skal lade din router køre DHCP både på WAN-siden (imod TDC) og på LAN siden (mod dine PC'er).
Alle dine PC'er skal så indstilles til at køre DHCP, så det er routeren der bestemmer hvilken IP-adresse der tildeles hver maskine.
Du kan ikke regne med at din router er med den nyeste firmware (det program der styre routeren), så her skal du gå ind på D-Links hjemmeside under support og henter den seneste firmware til netop din model. Læg mærke til at der kan forkomme flere versioner af 624'eren, så det skal du lige have for øjet.
Hent denne firmware, og gem den på din harddisk, så du altid har mulighed for at installere den, der som du bliver nød til at resette routeren.
Når først du har routeren på webspeed, så skal den blive siddende, for at du kan bevare forbindelsen, da du fremover, indentificere dig over for webspeed med den MAC adresse der er i routeren.
Hvis du skifter MAC adresse ud mod webspeed, så betragtes det som en der forsøger at snyde sig på nettet. Derfor bliver den ignoreret, indtil den er registreret som gyldig bruger.

Kommentar
Fra : jacla

Dato : 29-07-06 22:50

Har du sat den til "KEEP ALIVE" ?

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 30-07-06 09:49

> Jacla : Hvad betyder det - og hvor gøres det?

> Severino hvordan ser jeg om den kører DHCP på både LAN og WAN siden. Hvordan ved jeg om webspeed accepterer routeren?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-06 12:28

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 30-07-06 13:08

BjarneD : Jeg ved ikke hvad du surmuler over - da jeg har skrevet at jeg ikke kan se om routeren er indstillet til DHCP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-06 13:17

Du henvender dig kun til severino! ..og så vil jeg ikke svare (han bliver altid så fornærmet hvis jeg gør).

Desuden burde du kunne læse om opsætningen i manualen.
Routere er normalt opsat til DHCP som standard.

Prøv at søge her på kandu med søgeordet webspeed så vil du finde mange tråde om nogenlunde samme problem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-07-06 21:20

Citat
Du henvender dig kun til severino! ..og så vil jeg ikke svare (han bliver altid så fornærmet hvis jeg gør).

Selvfølgelig gør jeg det Bjarne, men det tager du dig vel ikke af; det er et fri forum! IK?

Du kontakter din router via din internet browser, med den IP adresse som din router har som Gatway adrese. Jeg mener at D-Link bruger http://192.168.0.1 hvorefter der dukker et felt frem, hvor du indskriver adgangskode og password..... Min gamle D-Link brugte admin som adgangskode og password skulle være tomt.
Så skulle du kunne se rundt i menuen.
Konsulter din manual, eller hent den hos www.dlink.dk

Firmware: http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYLexVT9vhLPG3yV3oUol9gqltbNlwaaRp7T0sEjrqySRC+4gKB93j

Manualer i PDF: ftp://ftp.dlink.se/Quick%20Installation%20Guides/Denmark/

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 30-07-06 21:54

Jeg tror problemet er løst nu..... jeg har slettet min webspeed konfiguration hos webspeed og aktiveret webspeed igen - - denne gang med routeren som kontakt.. Det ser umiddelbart ud til at virke, og hvis det også virker i morgen lukkes spørgsmålet! - i første omgang tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : sidal26

Dato : 31-07-06 19:59

Tak for svaret severino. Det var vist dig der var tættest på en besvarelse, selvom jeg har lidt svært ved at gennemskue din beskrivelse. Problemet løste sig efter reaktivering af webspeed abonnementet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-06 20:20

Som du sikkert kan læse og konkludere, når du gennemgår hele denne tråd, så er dit første indlæg ikke så fyldestgørende, at et hurtigt svar der løste problemet, kunne bringes. Derfor må vi ofte spørge ind til detaljerne, før man kan hjælpe effektivt.
Men vi vil altid gøre vores bedste for at få løst andres problemer, der som sidegevindst giver mere viden af andres svar.

Men der er altid tilfredsstillende, når ens KANDU'er får løst sine problemer!