/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vandskade
Fra : bauchmann
Vist : 1372 gange
300 point
Dato : 29-07-06 07:29

Hej
Jeg har for 3/4 år siden fået en vandskade i min entre. Der er det beton, så det bekymrer mig ikke meget, men det har nu bredt sig til badeværelset hvilket bekymrer mig meget. Loftet der er af blød masonit som jo nok er sat op på et træskellet. Loftet er forsænket. Mens jeg kunne have alle døre åbne bemærkede jeg intet, men i dag da jeg stod op stank det. Kan sådan noget ikke give skimmelsvamp ? Jeg bor til leje i socialt boligbyggeri.
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 08:22

Efter selv at have haft utallige rørskader/vandskader, kan jeg til dit spørgsmål svarer

JO DET KAN GIVE SKIMMELSVAMP, og gør det også hvis du ikke får fjernet årsagen til vandskaden.

Du skal rette henvendelse til dit boligselskab hurtigst muligt, derefter få en taksator til at komme at se på skaderne, så du kan få det hele rep.

Jeg tror desværre du bliver nød til at få det hele revet ned, når skaden har været der så længe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 08:44

Hov, det lød jo næsten som om jeg ville skræmme livet af dig, det var altså ikke meningen

Hvis der er meget ventilation hvor vandskaden er, kan du være heldig, at der ikke er skimmelsvamp

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-07-06 09:54

Først vil jeg sige at efter enhver vand lækage i bolig er det uhyre vigtigt at få en affugter ind for at få fugten ud.
Dernæst er du eller andre nødt til at få fjernet det loft da der nok er en hel del fugtighed over din dampspærre som må væk.Dvs at evt isolation er fugtigt og uden effekt og dit træværk er angrebet.
Men det allerførste som må gøres er at fjerne årsagen til lækagen før der renoveres lofter m m .
Ved ikke at gøre noget kan du i værste fald få symptomer af denne fugt med efterfølgende skimmel/svamp angreb.
Men det må jo være i husejerens interesse at en sådan skade ikke breder sig ,så ham ville jeg da straks tage kontakt med og få udbedret skaden

mvh sverola

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-06 10:15

bauchmann

Da du fik den vandskade, blev boligselskabet så ikke informeret så skaden kunne blive udbedret.

Du skal i første omgang rette henvendelse til boligselskabet.

Skimmelsvamp kommer ikke til at stinke fra den ene dag til den anden.

Det kan jo også være kloakken, der er skyld i stanken!

Så kontakt det sociale boligbyggeri, som du bor til leje hos.

Hilsen ans og god weekend

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 29-07-06 10:31

Hej.
Jeg kan oplyse, at det er et halvt år siden det blev meldt til boligselskabet hvor ejendomslederen har været at se på det utallige gange. Jeg har da fået en sludder for en sladder. Det på badeværelset opdagede jeg først i sidste uge. Jeg kunne da ikke drømme om, at der flere meter fra den oprindelige skade, sker en ny.
Torben

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 29-07-06 10:38

Bauchamann....Det lyder som om skaden kommer oppefra??? Har din overbo bemærket noget??

Du er nød til at tale med store bogstaver på ejendomskontoret, hvis det udvikler sig til skimmelsvamp, er det usundt at bo i.

Hvis ejendomskontoret ikke reagerer, så kontakt lejernes landsorganination for at hører hvordan du
kan bærer dig ad http://www.lejerneslo.dk/

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 29-07-06 10:55

Ovenboens badeværelsesfuger er tjekket. Så var de inde på det kom fra hans altan, men er det tilfældet, ville loftet i entreen være tørt med den tørke vi haft og især når døre både til den ene og anden side står åben.
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 11:05

bauchmann... afsted til ejendomskontoret igen, og reagerer de ikke hurtigt, så kontakt LLO

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 11:09

Du kan da også be' ejendomskontoret, komme med en fugtmåler, så kan de da selv se, at der er noget helt galt... den kan købes for ca kr. 100 hos Flügger, den kan måle fugt i træ

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 29-07-06 11:16

Hej
Der behøves ikke fugtmåler, da lofterne er så våde, at det kan ses
Torben

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 29-07-06 11:52

Tak for svaret Nordsted1. Bliver loftet ikke pillet ned i næste uge, kontakter jeg LLO

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 11:54

selv tak.... jeg kan ikke se du har andre muligheder, desværre.