/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
gl.sang om en telefonsamtale
Fra : goldbeckholst
Vist : 9874 gange
100 point
Dato : 29-07-06 01:21

Hej
Jeg søger en gl.sang hvor en mand ringer til en kvinde men det er sønne der svarer. han siger noget i retning af "Herman, du kan lige så godt glemme det, hun gider ikke snakke med dig".....
Er der ikke én der ved hvilken sang jeg snakker om??? hvad hedder den og hvem synger???
Mvh
DHO

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-06 01:56

Åhhh ja kan godt huske den, det er en parodi på en anden sang, som jeg mener peter belli synger...

Jeg kigger lige rundt

Kommentar
Fra : jacla

Dato : 29-07-06 01:58

Kender den godt Men kan heller ikke huske den. Har du prøvet at lede på http://www.nakskov-gym.dk/biblio/Guide2/side36.htm

vh

jan

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-06 02:00

Jeg mener melodien er Peter Bellis "Ingen regning" Den kan høres lidt af længere nede på siden her
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=6487

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:06

Det var netop en parodi på 'Ingen regning' af Peter Belli. Og den hed 'Ingen faktura' og var med Jan og Rene.

Kommentar
Fra : jacla

Dato : 29-07-06 02:11

Kunne det tænkes at det har været Monrad Rislund!!!!

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:12

Jeg har jo lige givet svaret!

Kommentar
Fra : jacla

Dato : 29-07-06 02:16

Undskyld jeg var et minut forsent!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 29-07-06 02:18

Jeg tror den er med Henning Vilén, mener den hed "Telefonen"

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-06 02:19

Rolig stimo, der er kun 5 sekunder imellem jeres svar

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:20

Alt forladt. Var ikke for at hakke på dig (virkede måske sådan).

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-06 02:23

Det er ikke "Ingen regning" eller "Ingen faktura"

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:25

Citat
Jeg tror den er med Henning Vilén, mener den hed "Telefonen"

I så fald var det to parodier(?).
Så er det jo bare lige hvilken en der er den rigtige.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-06 02:27

Henning Vilén lyder meget rigtigt i mine ører, og tror også på ham. Jeg kan finde en masse på google, men ikke nogle steder hvor man kan lytte til den eller se lyrikken

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:29

Citat
Det er ikke "Ingen regning" eller "Ingen faktura"

'Jan og Rene' lavede en parodi på den der hed 'Ingen faktura'.
Det er lige så sikkert som at vi ikke finder liv i rumme i næste uge!

Men om den der efterlyses i stedet er den du nævner, skal jeg ikke kunne sige.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-06 02:29
Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-06 02:31

"Ingen regning" "Ingen faktura" er ikke et telefonopkald.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-06 02:32
Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:32

Jeg husker det bare sådan, at manden i melodien var en meget almindelig/venlig stemme, imens "pigen" var en skræppende lys stemme. Altså ikke en pige, men parodieret af en mand.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:34

Citat
"Ingen regning" "Ingen faktura" er ikke et telefonopkald.

Nå, men så husker jeg forkert mht. hvilken melodi det er der laves parodi på. Men det ændre sgu ikke ved at den jeg nævner OGSÅ var en parodi på omtalte sang.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:35

- hvad den så end hed originalt.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-06 02:37

Linket gik galt....søg på telefonen

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 02:41

Nå, what ever... gider ikke diskutere det. Er træt og vil i seng.
___________

Over and out.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-06 02:41

Det er den Telefonen og det hed den også originatl, blev indsunget af Henning Vilén

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 03:15

Gu var det ej!

Der var to efterligninger af Telefonen (som jeg hár medgivet var den der blev kopieret)!
Den ene er den du nævner.
Den anden var - som nævnt flere gange - med Jan Og Rene.

Se link her under - "Trackliste CD2", sang nummer 14!
http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?product_id=31082

---

Stningen som spørger nævner (ref. "Herman, du kan lige så godt glemme det, hun gider ikke snakke med dig") er udgaven med Jan Og Rene. Basta!

Prøv at høre sætningen for dig (jer). Det er en skræppende stemme fra en mand der imitere en pigestemme!
Den anden udgave var helt anderledes Mere nuttet - og indeholdt frem for alt ikke denne tekst!

---

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-06 09:05

Ja det er udgaven med Jan og René goldbeckholst søger.

Og den hedder Telefonen. Det er en parodi på den oprindelige udgave med Malene og Henning Vilén

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./allsearch/search.htm

søg på telefonen, så er det udgaven med Jan og Rene du kan høre lidt af (nr. 2 på listen).

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 29-07-06 09:38

det er med jan og rene ,jeg har den på singleplade

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 29-07-06 09:42

har lige lavet et dobbelt tjek .
det er oprindeligt en fransk sang(le telephone pleure) med claude francois.
på dansk er det Jan og Rene (telefonen) fra 1977.

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 29-07-06 09:46

og Ans har ret ,det er en parodi på henning vilen's udgave

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 29-07-06 09:55

goldbeckholst ...nu har jeg fået den ind på min pc,så hvis du har msn kan jeg sende den til dig ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-07-06 10:16

Øh der var også en anden.
Med en mand der synger indsmigrende............noget med baby
Og en skinger stemme i den anden ende af telefonen siger:"så då baby-din børnelokker"
eller noget i den retning.
Damen med den skingre stemme tale jysk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-06 15:29

"Fortæl mig, tror du din mor har tid,
be' hende om at komme til sin telefon.

Jamn moar er slet ikke hjemme.......o.s.v.

Min egen telefon gør mig bedrøvet,
når hun med søde ord gir mig besked fra hendes mor
en tåre er på vej..."

Det er Henning Vilén (også kendt fra Elefantsangen) med Telefonen.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-06 15:33

Ingen Faktura og Ingen Regning er to helt andre sange.

Det er Peter Belli med Ingen regning, og så en parodi med ??? med ingen Faktura

Telefonen var med Henning Vilen og så kom der ganske rigtigt en parodi med Jan og Rene

mvh dova

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 15:50

Citat
Ingen Faktura og Ingen Regning er to helt andre sange.

Det er Peter Belli med Ingen regning, og så en parodi med ??? med ingen Faktura

Ingen faktura er også en parodi af Jan Og Rene!
http://www.google.dk/search?hl=da&q=jan+og+rene+%22ingen+faktura%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

Det med 'Ingen regning var i øvrigt en tanketorsk. Hvem kender ikke "Ingen regning" ...
Årsagen til min forveksling var netop, at Jan Og Rene (som jeg fra start har sagt var dem der sang den) har lavet parodier på dem begge.

Godkendelse af svar
Fra : goldbeckholst

Dato : 29-07-06 17:38

Tak for svaret ans. Det er lige nøjagtig den jeg søger. Tak for det hurtige og rigtige svar. Har reserveret den på bib. Hej hej Goldbeckholst

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 17:42

Så skriv næste gang hvad du søger - og ikke (som du rent faktisk har gjort i spørgsmålet) hvad du ikke søger!
Den tekst ("Herman, du kan lige så godt glemme det, hun gider ikke snakke med dig"..... ) indgår ikke i Vilén's udgave!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-06 15:49

Tak goldbeckholst

stimo1

Du virker ret sur , men titlen på sangen den kunne du ikke

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 30-07-06 16:37

lige en bemærkning fra mig..og jeg er ikke sur men Stimo har ret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-06 16:57

Der blev søgt efter titel og "sanger"

For at finde frem til resultatet er det jo meget rart at kende den rigtige titel ik'

Den rigtige titel havde stimo1 ikke på noget tidspunkt basta

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 01:23

Citat
"... men titlen på sangen den kunne du ikke"

Jeg kunne den godt. Som sagt var det en tanketorsk. Men okay, lad os da bare sige, at jeg ikke kunne titlen. Det er da ok.

Nu kommer så det interessante: Du kunne ikke sangernes navne (før jeg fik dig overbevist om hvem det var)!
Så går det vist lige op!

Citat
For at finde frem til resultatet er det jo meget rart at kende den rigtige titel ik'
Den rigtige titel havde stimo1 ikke på noget tidspunkt basta

Det er skide lige meget, da det reelt ikkevar det der blev spurgt om!

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 01:29

Du kom først med den rigtige titel!
Jeg kom først med navnene på kunstnerne!

Det er fakta. Det kan du ikke anfægte.

---

At spørger så måske i sidste ende egentlig søger nogle andre informationer end dem der bliver givet udtryk for i spørgsmålet, er jo umuligt for mig at vide.

Jeg er ikke tankelæser.
Du var heldig (at det viste sig i stedetr at være originalen der efterlystes).

---

Over and out.

Kommentar
Fra : ilmc01

Dato : 27-07-09 22:31

den orginale er med Henning vilen & lille Marlene dem der har lavet parodien på den hedder Jan & Rene titlen på både orginal og parodien hedder "Telefonen"

Håber du kan bruge det

ilmc01