/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klaver noder:
Fra : emmofinn
Vist : 5551 gange
200 point
Dato : 28-07-06 19:56

Er der nogle der sidder med noderne til "you`ll never walk alone", eller ved hvor man kan finde dem?.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 20:06

Hmmm..., hvorfor var det nu ikke til guitar.

---

Jeg kan finde den med tabs til klaver. Det er du ikke interesseret i, vel?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 20:12

Ok. Trækker mig ...

Over and out.

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 28-07-06 20:14

Jeg er ikk den store musiker. men hva er der forskel på tabs og noder?. Jeg skal bare kunne aflevere det til hende orgelt i kirken.For den skal spilles efter at jeg er blevet gift, og Liverpool er mit liv, så det SKAL bare virke

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 20:25

Jeg har ingen forstand på klaver.

Men hvis det var guitar, så angiver tabulaturet hvilke toner man løbende skal spille. Altså der er med tal angivet hvilke strenge man skal spille i hvilket bånd.

Da jeg som sagt ikke ved en dyt om klaver, har jeg svært ved at trække en paralel ...

...

Helt præcist er her tale om akkorder. Om det er nok for hende ved jeg ikke? Komme jo an på hvor garvet en pianist hun er.

Det ser sådan ud: http://911tabs.com/link/?1589120
Man kan pege på de enkelte akkorder ...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 20:26

Du skal først klikke øvest på fanebladet "Keyboard Chord".Ellers er det guitar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-06 20:46

Hej prøv at se dette link, der kan du købe noderne, men hvis jeg var dig, ville jeg først prøve at gå en tur på biblioteket

http://www.sheetmusicplus.com/store/smp_detail.html?cart=334830902818515810&item=4807605

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-06 20:47
Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 20:53

Eller det er endnu nemmere/hurtigere at tage ind i en nodeforretning og købe dem.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 20:54

Jeg mente frem for at bestille ovet nettet ...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 21:17

Ok, jeg har noderne. Skal så bare lige finde ud af hvordan jeg får det lagt på. man kan jo ikke uploade filer på Kandu.

Bliver måske nød til at maile dem som billedfil.

?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 21:29

Er du der???

Skal jeg sende en mail med noderne?

Jeg kan sende den både som billedfil (jpg) og som tif-fil (så kan du åbne den i Microsoft Office Document Imaging og gøre ved den hvad du vil ...).

Eller vil du låne eller købe dem i stedet?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-07-06 21:38

Glem det!

Opdager nu at det er guitar noder (ved ikke om hun selv kan omskrive dem?).

Jeg trækker mig her!

_____________________________

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 22:18

hvis du ikke får fat i noderne så prøv noget nyt - download det her lille nemme studio

http://www.anvilstudio.com/index3.htm

find så sangen som midi fil (muligt at finde en rimelig god) - hent den ind i studiet - klik for at se noder - så har du dem - for korrekt visning af noder til dit brug så editer hver linie til piano/grandpiano - du kan derpå afskrive og så er den hjemme - omstændeligt - men er der ingen andre muligheder så har du fået hvad du ønsker

du kan evt bruge midien herfra - ellers søg på en bedre

hvornår skal brylluppet stå ??? held og lykke med det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 22:26

ooOOOOPPPSS Glemte at lægge et link til midi - men det er nemt at finde på søgning - og det SKAL være midi - det er nemmest at arbejde i med den gratisversion af anvil jeg har linket til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 22:36
Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 15:04
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 31-07-06 15:33

Hvis man køber noderne her, får du dem med det samme, så vidt jeg kan se

http://www.sheetmusicdirect.com/da-DK/se/ID_No/19083/Product.aspx

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 31-07-06 18:53

Hej med dig

Biblioteket har nogle udmærkede node bøger

Stykket du søger findes i IMUDICOS MELODIBOG NR. 39.
Disse noder er til klaver/keyboard

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 03-08-06 23:03

Hvis sangen skal spilles af en organist i en kirke, vil jeg KRAFTIGT anbefale, at du skaffer en RIGTIG klavernode - altså ikke bare en melodistemme med becifring, som de står i Imudicos nodebøger. Organister er ikke uddannet til den slags - og heller ikke til det elektroniske fis, som er så moderne blandt "musikere", som kun kender noder af omtale. Altså: hen på musikbiblioteket og forklar, hvad sagen drejer sig om - så får du en kvalificeret betjening af en, der ved hvad musik er. Og det er da trist, hvis noget, der har så stor betydning ved et bryllup, går i fisk. Held og lykke!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 23:24

Nu er det langt fra alle biblioteker der har kvalificeret personale til musiknoder, de kan godt nok lange dem over disken, men ellers er der nu ikke nogen fordel fremfor at købe dem... har selv arbejdet lidt på et bibliotek

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 04-08-06 09:50

Helt korrekt - men heller ikke alt personale i musikforretninger er lige kloge hvad noder angår.
Det jeg gerne vil understrege i dette tilfælde er, at det skal være en "rigtig" klavernode, hvor det hele står, og ikke bare en becifret melodistemme. Organister læser noder "med begge hænder" - der er heldiigvis ikke indbygget akkord-automatik og rytemaskine ii et kirkeorgel.

Godkendelse af svar
Fra : emmofinn

Dato : 04-08-06 14:48

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-06 21:06

Selv tak, og stort med det kommende bryllup