/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvideruslands nationalparker
Fra : jesperp04
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 28-07-06 18:10

Er der nogen herinde, som kender nationalparker i Hviderusland og som har været i én af disse parker bl. a. Belovezhskaya Pushcha (Den hviderussiske del af Bialowieza Forest (polsk))? Her er linket http://bp21.org.by/en/ til hjemmesiden om Belovezhskaya Pushcha.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-07-06 20:33

Ved ikke om det kan hjælpe,
men prøv lidt af disse links...

En stor skam disse parker efterhånden bliver nedlagt
grundet B.la EU regler og interne problemer og
i "UUSR"/ gamle Rusland.
Næsten et af de eneste steder, hvor der VIRKELIG er gammel natur.
Skynd dig at tage afsted, inden det bliver til
ren træindustri, eller jagtområde, for RIGE mennesker
der ikke har ondt af Naturen.
Og så brokker vi DK´ere os over en olie plet på stranden.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Belovezhskaya+Pushcha+parks&meta=
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Belovezhskaya+Pushcha+nationalparks&meta=

Mvh

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 28-07-06 21:04

Hej sofus.dk!
Tak for linkene til hjemmesiderne om Hviderusland (Belarus på hviderussisk iflg. Nudansk Leksikon).
Jeg er selv et naturmenneske, som elsker, at opleve naturen.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-07-06 21:52

Kender ikke til disse skove, men med jagten
på hurtige KRONER/sloty,og anden Vestlig indblanding,
skal der tages billeder,
før det ligner en Ørken, og/ uden naturlige SKY dyr.

Ville ønske jeg havde humøret, så gav jeg rejsen.

Mvh

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 28-07-06 22:38

Hej sofus.dk!
Jeg er bange for du har ret i dine bange annelser ang. skovene i Hviderusland iflg. linket, som jeg gav dig.
Jeg har kun besøgt Hviderusland tre gange. Første gang var sommeren 95´ på en huminitærtur/sommerferie, hvor vi delte mad ud til folk i området, som var blevet ramt af radioaktivitet fra Tjernobyl atomkraftværket. Den anden tur var over til min bror og svigerinde om vinteren, da de dengang boede i Hviderusland og delte nødhjælp ud fra Danmark. Det hjalp jeg dem med da jeg besøgte dem og det var meget stort, at opleve folks taknemlighed når vi kom med mad til dem. Den treje tur var også om vinteren.

Min oplevelse af Hviderusland var, at det var et trist land med hensyn til landskabet. Men på internettet fandt jeg ud af, at der er naturskønne områder i Hviderusland.

Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-07-06 23:03

Kan kun sige en ting
DET ER SGU SYND FOR EN PÆN NATUR/
der ryger, på grund af mennesket grådighed.

Ved ikke hvor gammel du er, men kan da huske at
i gamle USSR, og Syd Amerika, mangelede de brændstof
til olielampen, så bare ned i den LOKALE branddam/flod/å
vandet var mere fyldtt af OECD, end vand
Men de fik da billigt lys/ da det lokale elværk, ikke
kunne finde energi nok.

Men at multinationale selskaber skal
tjene --MINUS--- ooo.- herhjemme,
det kan jeg til en hver tid ikke fatte en krone af.

Og så bliver der talt om at straffe miljøSVIN herhjemme
jeg gisper ved tanken om straffen.
De får sgu DA,,,,, penge for at LAVE KAGE I DET

Men håber du får taget et par pæne billeder, af den
natur,,,,,,,der måtte være tilbage.
Af noget, der kunne kaldes en ULVESKOV.................!!!
Herr kan jeg sgu ikke mere.
Men håber du får svaret på ???

Jeg kan ikke give dig det.
Bare min mening.

Mvh

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 29-07-06 13:11

Hej sofus.dk!
Har du været i én af Hvideruslands nationalparker?
Mvh. Jesper

Annuller spørgsmålet
Fra : jesperp04

Dato : 01-08-06 20:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål