/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
AD HOC forbindelse
Fra : e.c
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 28-07-06 17:15

Hvordan sætter man AD HOC forbindelse op.
Jeg har to bærbare, med hver sin wireless adapter, som jeg prøver at forbinde AD HOC
Er der er godt bud på hvordan det skal gøres

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-06 19:56

lidt svært at forklare ved at skrive det, men se her

under "Configuring an Ad-Hoc Home WLAN"

Citat
Alternatively, set all wireless adapters to use ad hoc mode. When you enable this mode, you'll see a separate setting for channel number. All adapters on your ad hoc wireless LAN need matching channel numbers.

http://compnetworking.about.com/cs/wirelessproducts/a/howtobuildwlan_4.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-06 22:39

Sorry - jeg har været ude - jeg kigger på det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-06 22:58

Hvis du i forvejen har et netværk, med en router, så vil det absolut være det nemmeste at oprette intern forbindelse ad denne vej.

Men ellers skal du, som dk skriver på engelsk, oprette forbindelsen "ad hock", og sørge for at de begge benytter den samme kanal. - Det vil sså være muligt at se den anden maskine, ved hjælp af dens navn på netværket og i samme arbejdsgruppe. Det er også muligt at tildele hver maskine en lokal IP-adresse, som naturligvis skal være forskellig fra den ene til den anden.

På grund af båndbredden, er der forskel på hvilken kanaler der kan benyttes, alt efter om du køre 11, 54 eller 108 MB.
Ved 108 MB, er båndbredden så stor, at du kun kan benytte kanal 6.
Kun ved 11 MB kan du frit vælge mellem de 11 kanaler som det europæiske bånd byder på.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-06 23:10

Se nu har jeg to bærbare comp med hver sin 11g USB/pcmcia wireless adapter.
SMC/Zyxel
Og så kunne det være sjovt at forbinde de to over luften for de står 30 cm. fra hinanden.
Og der kan man jo bruge AD HOC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-06 23:18

Tjaaaa, hvis man nu er to der sidder ved maskinerne, og man ikke er på talefod, så er det måske en meget god måde at opretholde forbindelsen med hinanden. Så kan man jo også sidde og sende små søde animationer til hinanden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-06 23:26

Ja ja - men jeg er ved at lære lidt om trådløse forbindelser.
For jeg skal snart til at forbinde vores nye netværk (ikke AD HOC) for internetforbindelsen forsvinder om et par måneder.
Alle mine computere er forbundet med en switch og hen til en alm. router >internettet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-06 23:36

Jamen selv om din forbindelse forsvinder, så vil der stadig være hele dit lokale netværk, via routeren, som styre det hele.
Det må formodes at den er med access point ?

Det er en rar ting, at man kan medbringe den bærebare, ud i haven på et skyggefuldt sted, fordi det er ulideligt varmt inde i huset. - Så kan man da også bruge det som påskud, at tage en "kold" med sig.

Jamen så god fornøjelse med HOC'eriet, det kan godt drille lidt, men tab ikke modet!

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 09:10

Tak for svaret dk. Det virker mellem en PCMCIA adapter og en USB adapter.

Nu kan jeg snakke med mig selv uden at blive forstyrret.