/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Web - telefon
Fra : Jagd
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 21-12-02 12:51

Had skal jeg bruge for at oprette tlf via Windows Messenger ?
Er der mærker der er bedre end andre ?

Jeg har ADSL og påtænker at anskaffe kamera og div. til WEB Vidio/tlf.

mvh
Jørgen

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-02 23:43

Johnl, det var da for svagt, det kan gøres bedre.

Jørgen det kommer an på hvrodan du vil ringe, der findes flere muligheder. Nogle programmer, som du køber er faktisk gratis at ringe igennem, men det kræver at modtageren benytter det samme program og du kender vedkommendes "navn" på nettet.

Windows messenger understøtter det faktisk gratis.

Det jeg der nævnte var normal "internet-telefoni".

VIl du derimod i kontakt med nogen, som ikke har fastnet, er det rigtigt som johnl skriver.

Men Jørgen spørgsmålet er alt for generelt til atbesvare lige sådan ud af landevejen, du bør fortælle lidt mere inden du går igang.

Men ellers har du brug for webkamera, mikrofon/headset og en kraftig forbindelse. Du bør nok overveje dit behov for telefoni over internettet, da det kræver en kraftig forbindelse og jeg mener kraftig for at det bliver ordentlig kvalitet.

Minimum er 256 KB upstream forbindelse ( din sendehastighed) for at du vil kunne få noget ordentligt ud af det, men hvis du kan leve med huller i kommunikationen og udfald, kan du sagtens klare dig med mindre.

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 23-12-02 11:58

Godt Zonker, nu er vi på rette vej.
Foreløbig vil jeg blot tale med de af mine venner der har Messenger når vi er online, det er ikke meningen at erstatte min fastnet tlf. Har du flere desinger, så vil de være velkomne. Indkøbssted ? Det behøver jo ikke koste en bondegård.
Ja jeg har 256 KPS.
mvh
Jørgen

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 24-12-02 11:29

Kom så ZONKER det gælder den femte stjerne. *S*

Mvh
Jørgen

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 24-12-02 11:31

Jeg mente 256 Kbs

Godkendelse af svar
Fra : Jagd

Dato : 27-12-02 10:20

Tak for svaret zonker.
mvh
Jørgen