/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Revne i fuge i badeværelse
Fra : Domaz
Vist : 1021 gange
20 point
Dato : 28-07-06 14:42

Jeg har et enkelt spørgsmål - jeg vaskede mit gulv her for en uges tid siden og fik i den forbindelse kradset noget af en fuge op fra gulvet (cirka 3 cm).

Jeg kan de at noget af den omkringliggende fuge er porøs, hvad er den metoden jeg skal følge?

1. Skal jeg kradse alt det porøse op og ligge nyt fugemasse I

2. Skal jeg kradse alt fugemassen op(også det som ser fint ud) og ligge nyt i?

3. Skal jeg kradse fugemasse op og brække fliserne op for at tjekke der er ikke er trængt vand ind bagved?

Jeg kan oplyse at jeg som et forsøg har prøvet at hele lidt vand i det hul der er opstået, det siver ikke væk(Lod det stå 40 min).
Jeg kan dog se at der nedenunder er en form for beton.Jeg mener at kunne erindre at noget sådan ikke kan tåle vand i længden så jeg er helt klart over der skal gøres et eller andet.

Er lidt i tvivl hvad jeg skal gøre, endvidere må i meget gerne give lidt input til brug af fugemasse :)

Takker på forhånd for hjælpen

/Domaz

Ps. Jeg er ny herind - har givet spørgsmålet 20 point håber det er iorden!!

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 28-07-06 15:21

For det første sker der som regel ikke noget med det underliggende betongulv ved at det får lidt vand. Men skaden skal selvfølgelig udbedres.
Dert bedste vil være at kradse alle fugerne op og fuge et om.
Gå blot ned i dit lokale byggemarked og få noget fugemasse der er beregnet til gulv. Det kan fåes i mange forskellige farver. Samtidig får du en elastisk fugemasse til alle hjørner, der så på den måde kan klare at gulvet giver sig. Det kan fåes i samme farve som fugemassen.

Fx mærket ALFIX
http://www.alfix.dk/dk/ramme_produkter_dk.htm

Kan bla. købes i Silvan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-07-06 15:22

Glemte lige.

Velkommen til og selvfølgelig er 20 point nok. Det er ikke pointene vi går efter men lysten til at hjælpe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-07-06 15:24

Brug af fugemasse finder du også på Alfix hjemmeside, så følg du blot deres vejledning og du vil få et godt resultat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-06 15:47

Med et produkt som LIP kan du også få fugemasse / elastisk hjørnefugemasse i samme farve.
Jeg ville også kradse det op og fuge om. Det ser heller ikke så pænt ud med ny og gammel fuge op af hinanden............der er farveforskel.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-07-06 17:15

Ja som e.c er inde på så er der jo flere fabrikater af fugemasser og om det er det ene eller det andet man vælger tror jeg er hip som hap

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-07-06 17:16
Godkendelse af svar
Fra : Domaz

Dato : 30-07-06 09:09

Tak for svaret Fijala.