/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS-Excel 2003 - farvede celler
Fra : CLAN
Vist : 761 gange
200 point
Dato : 28-07-06 09:12

Hejsa
Er det muligt at lave dette, og hvordan?
Celle A1 og A2 sammentælles i celle A3.
Skriftfarven er sort (normal).
Hvis sammentællingen i celle A3 er positiv skal baggrundsfarven i celle A3 blive grøn, hvis sammentællingen er negativ, skal baggrundsfarven i A3 blive rød.
Jeg har fundet ud af farveskift på tallene (skriftfarven) ved hhv. positiv eller negativ sammentælling, men er ude efter at cellens (A3) baggrund skal skifte farve.
Er der nogen der kan gi' "opskriften" på det???
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 28-07-06 09:18

Såre simpelt....

Du bruger blot betinget formatering....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-06 09:25

OK så skær den lige ud i pap refi
Betingelse 1 skal være osv.??

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-07-06 09:32

Hvis du har fundet ud af at få tallene til at skifte farve skal du "af samme vej" for at få cellen til at skifte farve.

Jeg har gjort følgende:

I formater har jeg valgt "Betinget formatering" - herunder valgt at hvis celle værdi over 0 og trykket formater - 3. fane herunder er mønstre. Vælg her den farve du vil have. Du kan så gøre tilsvarende for hvis værdi mindre end nul ved at vælge tilføj under formatering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-06 09:34

Celleværdi mellem 0 og 1000 (hvad ved jeg)

Celleværdi mellem -1 og -10000 (hvad ved jeg)

Tallene skal selvfølgelig tilpasses det forventede resultats formatering (komma osv.)

I feltet hvor du skal angive formateringen skifter du blot baggrundsfarve til det du vil have.

i næste betingelse blot en anden farve.

Prøv i et tomt ark med tallene a1=1 a2=3 a3 (er den formaterede celle)

Når betingelserne er skrevet for celle a3 kan du jo prøve at skrive -5 i a1 og VUPTI skifter celle a3 farve

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-06 09:40

Jeg er helt med på den nu... takker
Refi kom først, så efter princippet "først til mølle..." så tilfalder points her
Takker for hjælpen, jeg havde lige kørt mig selv "blind"
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-06 09:40

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-06 09:42

Selv tak....

Det er ikke altid man kan se skoven for bare træer