/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Oversættelse af mottoer
Fra : annvibeke
Vist : 977 gange
300 point
Dato : 28-07-06 08:59

Er jeg så heldig at en af jer kan oversætte følgende nationale mottoer til dansk?

Brunei: Brunei Darussalam
Brasilien: Ordem e Progresso
Chile: Por la razón o la fuerza
Indien: Satyaméva Jayaté
Mongoliet: Dayar Mongol
Spanien: Plus Ultra

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 300 point
Dato : 28-07-06 10:08
Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 28-07-06 10:22

Tusind tak for svaret miritdk.

Det bringer mig videre

Jeg får mottoer fra lande, hvor der er oplyst at der intet motto er...
Til gengæld har jeg mottoer, som ikke er på listen

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 10:25

haha samler du på dem - det er ganske sjovt faktisk

btw - brunei darussalam betyder brunei, fredens stad - det er ikke alle engelske udtryk der lige passer med dansk

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 28-07-06 10:49

Det er til et geografisk 'spil' til min hjemmeside.
Man skal gætte et land/by - ved rigtigt gæt får man lidt oplysninger som 'gave'
Og ja, det er ret interessant/sjovt...

Det tyrkiske kan jeg ret godt li': Fred hjemme, fred i verden
Det Luxembourgske ved jeg ikke hvad jeg skal syn's om: Vi ønsker at forblive det vi er (lyder stillestående)

Men prøv selv: http://ann-vibeke.dk/gaet_by_land.htm (nu er det jo ikke optateret med alle mottoer)

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 11:00

ohh lyder ganske sjovt

haha - jamen det kommer jo an på hvad de synes de er i luxembourgh

arghhh - man skal da lige dumme sig gevaldigt på den side først hehe - men den er rimelig morsom - den vil jeg lige reklamere lidt for