/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikke se billeder i Stifinder
Fra : zarpod
Vist : 4511 gange
180 point
Dato : 28-07-06 08:46

Jeg bruger stifinder til at få et overblik over billederne på min harddisk. Hidtil har jeg kunnet se billederne som miniaturer eller som slideshov, men nu er der sket noget, så Stifinder kun viser et fil-ikon og ikke selve billedet (jpeg) som miniature. Photoshopfiler (psd) kan jeg godt se, men altså ikke jpeg. Jeg har photoshop som standardprogram til at åbne jpeg filer med. Er der nogen, der kan hjælpe?

Vh
Jakob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 08:59

æuw - det har været oppe før uden at der har været løsning på det - så jeg følger lige med hvis der er dukket et lyst hoved op i mellemtiden

finder lige det gamle spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 09:01

http://www.kandu.dk/spg83878.aspx
her er det så hvis der kan komme mere ud af det - eller spørger i mellemtiden har fundet ud af problemet

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-07-06 09:02

Kan du ikke - når du står i stifinder - gå op og klikke på vis billedserie?
Eller klik på vis store ikoner....

hvis ikke kunne det være en mulighed at klikke i hjælp under find og ret fejl.

vh iah

Kommentar
Fra : zarpod

Dato : 28-07-06 09:14

Hej iah

Jo, jeg kan godt klikke på billedserie og store ikoner. Problemet er at billederne ikke vises alligevel. Store ikoner vises blot som jpeg-logo og billedserie vises som en serie jpeg-logoer uden et stort billede. Altså ingen jpeg thumbnails uanset hvilken visning jeg vælger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 09:28

jeg tror det er det foretrukne billedbehandlingsprogram der er "synderen" - men som linket i mit første indlæg - er jeg ikke sikker

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-07-06 09:33

Det kunne jo være en mulighed.
Hvad med at prøve at afinstallere det billedbehandlingsprogram for at se om det kunne hjælpe?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 180 point
Dato : 28-07-06 09:54

Alle billedbehandlingsprogrammer har et standardformat de bruger (selvom de kan åbne alle andre)

Derfor er det KUN dette format du ser i stifinder.

Hvis du som standard bruger et billedprogram der som standard bruger jpeg, vil du kunne se dem, men så kan du ikke se psd billeder i stifinder.

Så du må vælge et af onderne....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-06 09:56

Alternativt kunne du bruge "adope" til at vise indholdet af din harddisk.

Så kan du se ALLE billeder (og selv bestemme størrelsen i visningen)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-06 10:03

Sådan får du vist en miniatureudgave af filer i udvalgte mapper

Åbn Windows Stifinder.
Klik på den mappe, der indeholder de filer, du ønsker at få vist i en miniatureudgave.
Klik på Miniaturer i menuen Vis.
Bemærk!

Hvis du vil åbne Windows Stifinder, skal du klikke på Start, pege på Programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Windows Stifinder.
Der oprettes kun miniatureudgaver af filer til grafiske filformater.
Hvis du vil fjerne visningen af miniatureudgaver af filer, skal du klikke på menuen Vis og derefter klikke på Store ikoner, Små ikoner, Liste eller Detaljer.

Men jeg tror også det er et billedbehandlingsprogram der er synderen.
Det er når man accepterer associering ved indstallation.

Kommentar
Fra : zarpod

Dato : 28-07-06 10:16

OK. Jeg vil prøve at vælge et andet standardbilledbehandlingsprogram med jpeg som standardformat. Findes der et gratisprogram med den egenskab? Hvilket program bliver standard i windows, hvis jeg afinstallerer photoshop?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-06 10:17

Jeg bruger selv ACDSee da det er ligeglad med hvad der er dit standardprogram.

Der ser du både stifinder og billederne i miniature (samt en forstørrelse af billedet du selv kan bestemme størrelsen af.

Du kan se et screenshot samt downloade programmet her.

http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=billedfremvisere&prog=793

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-06 10:20

Sorry det kom efter din kommentar.

Jeg bruger IKKE ACDSee som standard (men det kan man selvfølgelig) men blot til at se indholdet af harddisken.

Kommentar
Fra : zarpod

Dato : 28-07-06 10:22

Hvodan vælger man standardbilledbehandlingsprogram til Stifinder?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-06 10:33

Her er også et lille fikst program (gratis)
http://www.xnview.org

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-06 10:35

e.c Dato : 28-07-06 10:03 har svaret det er lige afprøvet her på en anden maskine

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-07-06 11:07

Ellers prøv at gå i kontrolpanel
mappeindstillinger - vis - miniature skal ikke cashelagres
Der skal ikke være flueben i boksen.

Eller prøv at gendanne mappeindstillingerne.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-07-06 11:09

Citat
OK. Jeg vil prøve at vælge et andet standardbilledbehandlingsprogram med jpeg som standardformat. Findes der et gratisprogram med den egenskab? Hvilket program bliver standard i windows, hvis jeg afinstallerer photoshop?

Der har jeg valgt Microsoft Office Picture Manager - det virker ligesåfint...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-07-06 11:11

Ellers sæt billederne til at blive åbnet med
Windows billede og fax.

Højre klik på billede,
ÅBN MED, rull i menuen, eller klik på gennemse
sæt flueben ved åben altid med.....
Programmet du vælger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-07-06 11:15

Ok - det er ikke alt man lige ser......................

Godkendelse af svar
Fra : zarpod

Dato : 28-07-06 13:58

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-06 14:33

Selv tak