/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
cs langsomt
Fra : koko3
Vist : 290 gange
80 point
Dato : 27-07-06 23:21

Hej.

En dag får pludselig lyst til at spille cs.
Jeg har stort set næsten ikke spillet det i halvt år.
Jeg får så startet cs, joiner en server.
Efter jeg har spillet lidt tid synes jeg at spillet virker langsomt.
Derefter går jeg en til min brors pc, og prøver spillet der.
Der er hastigheden på spillet noget hurtigere.

Har testet min pc for alt spyware og vira, og min maskine er hurtig nok.

Hvad kan være galt???

Pc specifikationer:
System: win xp media center
Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz 4.21GHz, 2,00 GB RAM
Grafik: Nvidia GeForce 7900 GS 256 MB RAM

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 27-07-06 23:33

hmm, spillet er langsomt siger du? Har du prøvet at se hvad din ms den ligger på? du kan se det ved at skrive net_graph 1 i din consol, derefter dukker der en graf op nede i venstre hjørne hvor du også kan se din FPS. hvis dette er normalt, så kan jeg kun anbefale dig at du tjekker hvad din internet hastighed i steam er sat til. hvis du har sat den for lavt, bruger steam kun det du har sat den til.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 28-07-06 13:23

Ms ligger på 20
FPS ligger på ca 70??

Er det normalt?

Kommentar
Fra : hensker

Dato : 28-07-06 13:33

Har du prøvet at gå ind i Setting og sætte din internet forbindelse til f.eks. T1, som MEAlex også siger?

Kommentar
Fra : hensker

Dato : 28-07-06 13:36

Nu virker min computer ikke, men jeg kører vist med 120 FPS. FPS er jo bare "Frames Per Second" altså hvor mange billeder du vil have vist i sekundet. Jeg tror dog bare at du skal sætte din internet forbindelse til det højeste.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 28-07-06 13:54

Din MS er meget over det normale, min den kører på 0-12 hvor den skifter med lynets hast mellem alle de tal derimellem. jeg har en guide der kan hjælpe dig med at få den ned:
Citat
I kender det sikkert allesammen! Man sidder og gamer og rammer nada.
Dette skyldes ikke, at du suger vildt. Men kan også have noget med din ping, at gøre.

Ligger din ping altid på 60-80 stykker? eller mere? Så red trådene her!!!

Vi skal rette i 3 consol/cfg commands:

Rate
cl_cmdrate
cl_updaterate

Her kommer en lille forklaring af hver command:

Rate
bruger man til, at bestemme hvor meget information du vil modtage fra serveren! Så det nytter ikke noget at sætte den på maX ( 20000 ) fordi:

1. Serveren har en bestemt rate den kan sende til hver enkelt person. Det vil sige hvis denne command "sv_maxrate" er sat til 0. Som den er som default. Kan serveren højest sende med omkring 10000-20000.

2. Hvis din internet forbindelse "kun" er 512/% <-- et eller andet. Så skal du sætte raten ned. Din forbindelse kan ikke hente mere, selvom du ændrer raten. Og det betyder du får en stor ping.

cl_cmdrate
er til styring af "pakker" som du sender til serveren. De fleste af jer sætter den til 101, eller det samme som jeres updaterate. Og dette er forkert. Det korrekte ville være at sætte den efter hvor mange FPS serveren kører med. Dog er det ikke altíd lige muligt at vide det. :S men for det meste 100

cl_updaterate
er faktisk det modsatte af cl_cmdrate. Da denne command styrer hvor mange pakker du vil modtage fra serveren. Så vil de fleste sige, fedt vi sætter den til 12323232323232. Smart ikk ? nej, for serveren vil automatisk sætte indstillingerne til default, eller det højeste ( 100 ).

Jamen, hvad skal jeg så sætte mine indstillinger til?

Ja, det kan man ikke direkte svarer på. Da det ret tit kommer an på hvilken Internetforbindelse du har, og server du spiller på, plus din internet udbyder.
Husk at, for meget af det ene og det andet giver dårligere ydelse.

// ADSL 512/ et eller andet \\

rate 7500-9999
cl_updaterate 20-65
cl_cmdrate 30-65

// ADSL 2048/ et eller andet \\

rate 9999-20000
cl_updaterate 20-100
cl_cmdrate 65-100

Hvis disse indstillinger ikke rigtig virker for dig. Så prøv selv lidt frem og tilbage. Så start med at skriv net_graph 3 i consolen. Så sidder du og prøver dig frem indtil at:
Du har...
0 i choke
0 i Loss
og 0% ms ( ms kan du se ved siden af FPS. )

Håber guiden gav en lille mulighed for at finde den rigtig Net-Indstilling!

Mvh
Rune / Mr^Innoc3nt

Kommentar
Fra : hensker

Dato : 28-07-06 14:08

Hehe, kunne være jeg selv skulle optimere mit steam. Jeg tror da også at jeg har en ms på omkring 20, men på den anden side så har jeg så en dårlig undskyldning når jeg spiller dårligt =D

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 04-08-06 22:13

Fandt selv ud af svaret...

Skulle bare rydde op i pc'en .

Men ellers tak for hjælpen

Annuller spørgsmålet
Fra : koko3

Dato : 04-08-06 22:14

.