/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til Kandu
Fra : briani
Vist : 469 gange
1 point
Dato : 21-12-02 11:59

Hej Kandu
Godt gået,først en online tæller og fra i dag mulighed for indsætning af smileys
Så mangler vi bare to ting efter min mening,nemlig at fjerne den mulighed der hedder formodet svar og den der gør det mulig at dele sine point.
I dag er det sådan,at hvis man ønsker at svare på et spørgsmål,kan man sætte den som et formodet svar eller hvis man ikke er sikker,så kan man vælge det som en kommentar,
Fjern den der gør det mulig at give et formodet svar da den mange gange herinde har skabt splid mellem brugerne,og vi ser jo gang på gang også at nye bruger der kommer til,tror de skal accepterer en formodet svar der kommer,og man undgår jo også brugere der gør alt for at få sig de udlovede superpoint,det skulle efter min mening være nok at komme med en kommentar,så kan vedkommende der stiller spørgsmålet selv vælge,hvilken kommentar der er bedst eller har hjulpet ham/hende
Deling af point---------
Vi har op til flere gange set herinde,brugere der gerne vil dele sine point til sit spørgsmål ,mellem en to tre brugere da de alle har gjort et godt forsøg på at hjælpe,eller at alle har hjulpet vedkommende bruger,med at få løst sit proplem,så ville det da være rart at man kunne belønne de forskellige med sine point
Den der med deling af point ved jeg at i arbejder på,men den der med at slette den der mulighed der hedder formodet svar,ved jeg ikke om i har snakket om.
Jeg tror personlig at gør man disse to ting muglig,så kommer der igen fred og ro på kandu
Og det vil bare være dejlig
Det var min mening
Hvad mener i derinde på Kandu?
Hvad mener brugerne?
MVH og en rigtig glædelig jul og et lykkebringende nytår til alle brugerne og Teamet bag kandu.dk
Brian

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-12-02 12:10

Hej briani

meget, meget kort - er fuldstændig enig med dig - især i den med det formodede svar, der lader det være op til spørgeren selv at bedømme.

Rigtig glædelig Jul herfra til jer allesammen
Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 11 point
Dato : 21-12-02 12:50

Hej Brian
Dit indlæg falder meget godt i hak med, hvad der tidligere adskillige gange har været diskuteret.
Er helt enig med dig.
1. prioritet må være at få fjernet "Formodet svar"

HC/Catbody

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-12-02 13:11

Hej igen

- jeg skrev en meget kort og direkte mail til Kandu fornylig den fik jeg ikke svar på - den handlede helt præcist om at eliminere mange af konflikterne meget simpelt - nemlig ved at fjerne formodet svar - til Kandu´s forsvar skal jeg så lige pointere at jeg sendte mailen på det tidspunkt de havde store problemer med serveren, så min mail gik nok tabt ...
måske vi alle sammen bare burde sende en mail og så håbe på at "mange bække små, gør en stor å"

Fnollerpige

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 21-12-02 13:49

"briani" skriver:

"Godt gået,først en online tæller og fra i dag mulighed for indsætning af smileys" osv osv osv....
- - - Nok ok for mange, men noget useriøs 'fis' set med mine øjne. Hvilken interesse har den almindelige bruger i at vide, hvor mange der p.t. er online? Og hvad betydning har "smileys"? Jo man kan skrive noget og så eliminere meningen med en "smiley".

"Så mangler vi bare to ting efter min mening,nemlig at fjerne den mulighed der hedder formodet svar og den der gør det mulig at dele sine point."
- - - - Tjah, men hvorfor ikke fjerne begge disse to ting helt og aldeles? Jeg har endnu ikke set noget indlæg, eller læst et godt argument for pointsystemet. Jeg tror ikke, at en virkelig seriøs person, vil undlade at besvare et spørgsmål, eller give et tip, hvis vedkommende ikke fik point. Man skal vel nødvendigvis heller ikke have "betaling" for alt, vel?

Personligt mener jeg, at "Kandu" burde bruge sine ressourcer på en hurtigere server, fremfor "smileys", tællere, pointsystemet m.v. Men bevares, dette er jo ikke så "underholdende".

Betragt mit indlæg som seriøs, for det er ment som sådan. Jeg søger at sætte indhold og seriøsitet over underholdningsværdien.

Og så ellers en glædelig jul til "Kandu" og alle brugerene.

/Knud

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-12-02 13:51

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 21-12-02 14:59

Det var lige præcis det, jeg frygtede/ventede, nu jeg ser Melanders "kommentar".

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-12-02 18:12

jubii nu kan vi skændes, slås og diskutere om smiley´s også......hvis jeg har lyst til at lave en smiley så gør jeg det............

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-12-02 18:14

hmmm dur ikke.....tror jeg går i træning brb

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-12-02 19:02

brian....
99,99999% enig

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 21-12-02 19:54

Jeg er helt enig. Til Knud: Jeg sad netop i formiddags og tænkte: gad vide om jeg er den eneste på kandu. dk, for der var ikke rigtig gang i spørgsmål eller tips. (Jeg er lidt langsom, så jeg havde ikke opdaget at der var online tæller, det opdagede jeg først da jeg læste dette indlæg.) Det kan da godt være at du ikke har brug for det, men det er vel ikke useriøst af den grund. Jeg kunne godt tænke mig, at der måske også kunne vises en liste over hvilke brugere, der er logget på. Så ved man om nogle af eksperterne inden for et bestemt område er på, så man kan forvente et hurtigt svar. Angående det med point, der er skrevet så mange gode begrundelser for at der er point, så det vil jeg ikke komme ind på, jeg kan kun sige jeg er enig i ,at det en god ide, at det kun er spørgsmålsstilleren, der kan afgøre hvem der skal have pointene. Smileys de er bare nuttede, og måske lidt useriøse, men hvad gør det. Jeg har da kun fået seriøse svar på de spørgsmål jeg har stillet, og det er vel det der tæller.

MVH Bente

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-12-02 20:33

[citat]
Tjah, men hvorfor ikke fjerne begge disse to ting helt og aldeles? Jeg har endnu ikke set noget indlæg, eller læst et godt argument for pointsystemet.
[/code]
Jeg har set mange forums uden pointsystem, hvor der ikke er ret mange brugere.....
Kig bare på eksperten....hvor mange tusind brugere er der ikke der !!!
Pointsystemmet gør at jeg gider at checke min mail ofte, og svare hurtigt, evt. bruge halve timer på at søge efter informationer....
Bruger du nogen gange andre forums uden point-system, så ved du jo også godt at der ikke kommer et svar indenfor 10 minutter.

[citat]
Jeg tror ikke, at en virkelig seriøs person, vil undlade at besvare et spørgsmål, eller give et tip, hvis vedkommende ikke fik point.
[/code]
Næ.....jeg svarer nogen gange i spørgsmål til 1 point...men er der et til 50 tager jeg den først !!!!!
Sidder jeg i skolen og en person stiller et spørgsmål til 500 så bruger jeg også gerne middagspausen på at hjælpe.....Det er et "game"

[citat]
Man skal vel nødvendigvis heller ikke have "betaling" for alt, vel?
[/code]
Næ....men et tak for hjælpen varmer. De koster jo ikke noget for spørgeren, så jeg betragter dem som et tak....eller en lille gulerod

[citat]
Personligt mener jeg, at "Kandu" burde bruge sine ressourcer på en hurtigere server, fremfor "smileys", tællere, pointsystemet m.v. Men bevares, dette er jo ikke så "underholdende".
[/code]
Det tror jeg også de ville være meget interesseret i.....derfor kan jeg kun opfordre dig til at skrive til dem service@kandu.dk og bede om et indbetalingskort....
Fuck you......tænker du måske.....men hvem skal ellers betale
Underholningsværdien skal da være der.....hvad mener du !!!!
En grå side...så uploades siden hurtigere
brug tal istedet for navne....så bliver databasen mindre
Det er godt at kandu kan/vil videreudvikle....
De smiley's.....de øhhhh, er nuttede

Og så er jeg iøvrigt spændt på at se hvordan citat-funktionen ser ud......

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-12-02 20:34

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-12-02 20:36

hvorfor virker den ikke !!!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-12-02 23:54

Hvor svært kan det være at sætte sig ned på sin flade rumpet og læse en smule regler inden man går igang herinde ??
Brug dog tiden på en administrator istedet for og så en hurtigere forbindelse.
Jeg tror mere på at brugerne løber skrigende væk, hvis forbindelsen blivere mere langsom frem for en smule smileys.
Og alle ekstra funktionaliteter koster et eller andet sted hastighed.
bente din ide med hvem som er online er god nok, men koster en masse ressourcer og i forvejen er dette forum ikke for hurtigt, så jeg tror ikke det ville være en fordel med dette fremfor at bruge ressourcer på at gøre det så simpelt, som muligt og hurtigt fremfor en masse ekstra funktionaliteter.
e.p. du skyder dig selv i foden med dit forslag om betaling. Jubiii forsøger og brugerne flygter over til yahoo istedet for, så den der er dødsdømt fra starten.
Briani hvis man gjorde mere ud af en smule net-etikette ville man ikke have den slags problemer, som du nævner.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-12-02 07:56

jeg foreslår ikke brugerbetaling !!!!!

ks9000 skrev:
[citat]
Personligt mener jeg, at "Kandu" burde bruge sine ressourcer på en hurtigere server, fremfor "smileys", tællere, pointsystemet m.v. Men bevares, dette er jo ikke så "underholdende".
[/code]

Jeg skrev:
[citat]
Det tror jeg også de ville være meget interesseret i.....derfor kan jeg kun opfordre dig til at skrive til dem service@kandu.dk og bede om et indbetalingskort....
Fuck you......tænker du måske.....men hvem skal ellers betale
[/code]

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-02 10:38

Tak for alle de kommentarer der er kommet indtil nu,håber der kommer mange flere-og en lille kommentar fra Kandu vil da også bare være dejlig
Jeg syntes at serveren er blevet hurtigere..
Når jeg i mit spørgsmål skriver,fjern muligheden der hedder formodet svar,så mener jeg det 100%
Den har været og vil blive ved at at skabe splid herinde,hvis den ikke bliver fjernet
Hvis jeg bare skriver navnet Zonker,tror jeg at i alle ved hvad jeg mener,han er en af dem der ivrig har benyttet sig af formodet svar-når man som ham går alle kandus spørgsmål igennem for åbne spørgsmål,og ved alle dem alle, cirka 350 bare skriver som et formodet svar-vær sød at lukke spørgsmålet-ja så er det kun med det ene formål,en evig jagen efter superpoint
Men mon ikke Zonker her på sine(gamle dage)er ved at forbedre sig,det ser i mine øjne,sådan ud,så må vi bare håbe det holder

Jeg syntes personlig at muligheden for at få point,og måske muligheden for at vinde en præmie herinde,er god-og hvorfor nu det?jo
1-hurtigere svar
2-seriøse svar
3-brugerne gør sig virkelig umage for at finde en brugbar løsning.
MVH og en forsat god søndag
Brian

Kommentar
Fra : BMW_styrer_for_vildt

Dato : 27-12-02 04:16

Ser man det e.p. syntes ellers du skrev til KarstenBB at det ikke var et spørgsmål om at få flest point ......

Citat:
Næ.....jeg svarer nogen gange i spørgsmål til 1 point...men er der et til 50 tager jeg den først !!!!!
Sidder jeg i skolen og en person stiller et spørgsmål til 500 så bruger jeg også gerne middagspausen på at hjælpe.....Det er et "game"

og så går du i skole ??? hmmm som 25 årig tjaaa nogen er lidt langsommere end andre

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 14-01-03 12:56

Tak for svaret catbody.
MVH Brian