/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hjælp fluer
Fra : ladies
Vist : 1284 gange
100 point
Dato : 27-07-06 19:04

hjælp bor i en lille by nær gårde og i denne skønne sommervrimler det med fluer har astma så er ikke så glad for at bruge det spary jeg gør lige nu er der nogle der kender et middel??????der var en gang en man kunne købe på apoteket (godt nok beregnet til stald) en boks af en slags men apoteket har den ikke mere nogen der ved hvor man evt kan købe den ,eller nogle der kender andre midler eller har ideer bare IKKE det der forfærdlige fluetæpe man hænger ned fra loftet.
hjælp

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-07-06 19:08

Hej.
Jeg kan ikke svare dig, men da jeg selv er hårdt plaget, vil jeg også gerne have et råd. Man købe nogle strimler til at hænge i loftet. Der er en slags lim på, men jeg syntes de er ulækre.
Torben

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-07-06 19:14

Lad i hvert fald være med at bruge naturgødning i jeres egen have... For DET er guf for de vingede djævle...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-06 19:22

Har du hørt om en fluesmækker???

dr.dem

ps. eller tømme affald

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 27-07-06 19:26

1 har fluesmække2 jeg er meget renlig så vil lige sige at JEG ikke har skidt stående nogle steder så det har ikke noget med hygiegnen at gøre DR:DEM

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-07-06 19:33

hej dr_dem

Der kommer et for spørgeren et for ham seriøst spørgsmål. Han har derfor krav på et seriøst svar. Husk det.
Torben

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 27-07-06 19:36

Hej!

Jeg har et råd - som virker!!!

I skal fylde en klar plastpose med vend og hænge den i døråbningen, det holder fluerne ude.
Lyset reflekteres i vandet og gør at fluerne ikke kommer ind gennem døråbningen.
Det begrænser i hvert fald mængden af fluer indendøre

Du kan også søge på fluer her på Kandu, der kan du finde fler forskellige gode råd.

God held med det.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 27-07-06 20:03

Citat
"... der var en gang en man kunne købe på apoteket (godt nok beregnet til stald) en boks af en slags men apoteket har den ikke mere nogen der ved hvor man evt kan købe den ..."

Jeg *tror* jeg ved hvad du tænker på.
Man kunne engang få (måske kan man stadig) en lille plast boks som man satte et sted (havde en lille fod man kunne dreje ud) og så åbnede man ellers den yderste kappe, hvorefter der åbnedes nogle spjæld - således at der kunne komme en "dunst" ud.

Er det den du tænker på?

Jeg købte engang en (i Matas) efter at have haft besøg af en kat med lopper som jeg ikke kunne komme af med. Men den hjalp. Slår alt levende ihjel (ref. insekter).
Ulempen ved den er, at du ikke må opholde dig indendørs imens den virker/er åben. Man skal gå sin vej - og så lufte *meget grundigt ud* når man kommer tilbage. Ellers kan man godt blive dårlig.

---

Med hensyn til dit problem.
Mon ikke du kan finde en mulig løsning på en af disse sider?:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=fluer+bek%C3%A6mpelse&meta=

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 27-07-06 20:05

PS.
Husker ikke hele navnet på den plast boks. Men den hed noget med "strip"!

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 27-07-06 20:21

Vi plejer at bruge nogle hvide strimler, kaldet "Flue strips", som vi klistrer øverst på vindues glasset. De afgiver ikke gas af nogen art (så vidt jeg ved), men indeholder en gift, der får fluerne til at ligge i hobetal i vindueskarmene. Vi plejer at købe dem i MERCO (eller emerco).
De virker på gødningsfluerne, men de der små irriterende s..... , der flyver som om de er småfulde, og som stikker der hvor man er mindst øm, når man sidder på toilettet, dem har jeg kun haft succes med bekæmpelsen af, med fluesmækkeren. Hvis der er nogen herinde, der kender et effektivt middel mod disse fluer, vil jeg - og hele min tyndskindede fammilie - meget gerne høre om det!

Vh - og god jagt
Finn

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-07-06 21:09

En kompostbeholder er også udklækningssted for fluer...

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 27-07-06 21:32

stimo1 ja det var den jeg mente felsborg har også haft dem der du snakker om de var gode men har ikke haft held til at finde dem ,så hvis du eller andre skulle vide hvor så vil det være skønt

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-06 21:42

Har du prøvet Matas?
Det var som sagt der jeg købte mine. Er længe siden, så selvfølgelig ikke sikkert at de stadig har dem. Men hvis de 'har haft', kan de måske henvise til en anden forhandler.

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 27-07-06 21:47

Tak for svaret stimo1.
det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 27-07-06 21:49

Dem vi plejer at bruge, er ikke i en plastbox.
Det er ligesom et stykke tape på 20 cm., hvor der er et eller andet hvidt pulver på. <det er dette tape, man klistrer på vinduet, og hvis man har meget dug på sine vinduer, kan man opleve, at giften/pulveret ligesom begynder at løbe ned over ruden. Det er dog meget nemt at vaske af, så der er ingen skade ved det - det ser bare åndsvagt ud.

Vh.
Finn

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 27-07-06 22:05

Tak for point.
Jeg syntes nu du skulle have ventet med at lukke til du har undersøgt det. Hvis det viser sig at de ikke kan hjælpe, har jeg jo tjene pointene på noget du ikke kunne bruge. :|

Men jeg krydser fingre for at det lykkedes!!