/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke afspille video
Fra : sp4nker
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 27-07-06 12:36

Som skrevet kan jeg ikke afspille flash videoer på nettet. Der dukker et besked som siger at "Can not create DirectShow Player?
Hvad kan dette skyldes?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 27-07-06 12:50

har du instaler flash player ??? og er det den nyeste version det betyder meget om det er en gammel eller ny version du har

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-07-06 12:56

Du kan også forsøge dig med VideoLan afspilleren, det er en hurtig løsning på mange problemer:
http://www.videolan.org/

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-07-06 13:05

Ikke en video afspiller, met et browser afspiller. Når man streamer for eks på Compfused.com!
har vlc i forvejen men det har intet med ens browser at gøre!!!!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-07-06 13:17

Jeg bruger AVANT Browser og kan sagtens se video på siden...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-07-06 13:24

Hejsa

klik dig ind her http://www.adobe.com/dk/

klik på "get flash player" og følg guiden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 13:52

Lige en side bemærkning til iah: Avant er det samme som IE. Det er blot et interface som benytter IE's 'motor'. Det er IKKE en browser, men en brugergrænseflade

Som det er nævt tidligere skal du installere et browser plug-in fra Adobe (..tidligere Macromedia) eller installere VideoLan og afspille i denne. Hvis du vil bruge VideoLan må du, så vidt jeg husker først downloade *.swf filen som du vil se. Dette kan gøres med f.eks.: http://www.softpedia.com/get/Internet/WEB-Design/Flash/Arty-Flash-Ripper.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-07-06 14:16

det hjalp sq ikke! Siger stadig det samme!!!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-07-06 14:20

klik start >>kør >>dxdiag >>ok
test det hele igennem.
får du nogle fejl ??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-07-06 14:21

Lige en side bemærkning til MOLOKYLE
uanset hvad for en brugergrænseflade det er - DEN ER GOD!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-06 23:19

Prøv lige dette:

Gå i Start/Kør. I boxen skriver du regsvr32 jscript.dll og klikker ok.

Bagefter skriver du regsvr32 vbscript.dll og klikker ok.

Hvis du ikke får fejlmeddelelser ved registreringerne, burde det virke. Ellers prøv en genstart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-06 09:49

iah -> Du bli'r da ved

Hvis det eneste der adskiller to ens par sko er farven, kan man da ikke komme og sige: Jeg synes de røde er pænes, derfor er det dem går jeg bedst i.

Det er muligt du bedst kan lide rød, men det gør da ikke skoen bedre at gå i, at den har en anden farve!

IE bliver heller ikke bedre af at skifte farve

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-06 09:53

Det blev en lidt knudret sætning, jeg prøver igen: Jeg synes de røde er pænest, derfor er det dem jeg går bedst i.

sp4nker .>..og undskyld vi 'spammer' lidt, men vi taler altså browsere.

..inden du lader dig friste til at 'skifte' browser *LOL* ..for det sker IKKE ved at installere Avast

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 28-07-06 10:27

Kørte de to scripts, og den sagde ok i begge tilfælder! Men lortet dur sq stadig ikke!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-06 10:43

Måske du har rod i nogle nøgler i din registreringsdatabase? Hent og kør derfor dette lille program:

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Når du har scannet, så klikker du på 'View details...' ud for; "Safe to delete" og i det fremkomne vindue vælger du menuen øverst: Delete

Prøv så om du kan køre denne flash: http://www.superlaugh.com/1/smileback2.swf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 28-07-06 23:02

Kunne godt spille det flash video før jeg hentede det program. Men andet dur ikke! Også efter en scaning

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-07-06 00:20

Prøv at geninstallere WMP. Der mangler nok et eller andet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-06 08:25

stl_s -> Det er vist afspilning af flash filer i IE der tales om, ikke afspilning i Mediaplayer.

Prøv at stille IE tilbage som standardbrowser. Nu kører jeg IE 7 Beta 3, men så vidt jeg husker er det i IE6:

Funktioner->Internetindstillinger... fanen "Programmer" og sæt flueben ved 'Benyt Explorer som standard browser (...eller noget i den retning)

..eller prøv sammes ted i fanen "Avanceret" at se om der er flueben i 'Afspil lyd og video'.

Har du mod på det? Kunne du jo også prøve IE 7 ?

http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 29-07-06 10:44

Har prøvet at køre i firefox og i explorer. Det samme resultat i begge.
Og lige en ting til! jeg kan godt spille flash spil igennem browseren men ikke noget video. Skal downloade filen hvis det skal være , men det er ikke muligt hver gang

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-06 10:57

Så er det fordi du har spærret for Mediaplayers netadgang via din firewall

Det har jeg gjort MED VILJE og downloader altid clip før jeg ser dem og henter ALDRIG de mere eller mindre 'mystiske' ad-on's eller Codecs til Mediaplayer for at kunne se specielle filer. Jeg er nemlig lidt nervøs for, hvad det kan medføre af 'skidt og snavs'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-06 11:04

Ps. Det er jo også lidt svært at gætte sig til hvad du kan og ikke kan, når du skriver:
Citat
Kan ikke afspille video

Som skrevet kan jeg ikke afspille flash videoer på nettet...

Mediaplyer har aldrig været brugt til at afspille flashfiler (*.swf) med, ej heller *.mov, *.rm eller *.ram, men *.asf, *.mpg, *.avi, *.wmv, *.wav, *.mp3.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-07-06 14:24

Aha, du har også Firefox. Så prøv at se denne guide http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213#ConfigWMP

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-07-06 14:35

Dit problem er beskrevet under "Configuring/Troubleshooting the Windows Media Player plugin " punkt 4

Annuller spørgsmålet
Fra : sp4nker

Dato : 03-09-06 14:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål