/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Film jeg ikke har bestilt.
Fra : jesper.s
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 27-07-06 11:45

Hej.

Her i dag har jeg modtaget en pakke af posten, hvor i der er 5 DVD film. Nu er der bare det ved det, at det er fra en filmklub der hedder "Home Entertainment", som jeg aldrig har meldt mig ind i, eller har bestilt noget fra. Jeg kan forestille mig det er en anden person der har gjort det, for at få en gratis film selv. Da mit efternavn er stavet helt forkert, jeg hedder Holten, men der står Holtesen, må det være tegn på personen ikke kender mig særlig godt. Nu vil jeg spørge om der ikke er noget om, at der som man får fremsendt en vare man ikke har bestilt, har man ret til at beholde den uden omkostninger for en selv?

God sommer til alle!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-07-06 11:51

Nej, du skal fortælle afsenderen, at du har modtaget varen og at du ikke har bestilt den, hvorefter afsenderen må tage stilling til om de ønsker varen retur og i givet fald hvordan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-06 11:51

Du må IKKE beholde noget.

Filmene er jo tilsyneladende IKKE til dig (det er jo et andet navn).

Det er postvæsenet du skal have fat i.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-07-06 11:52
Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 27-07-06 12:00

Citat
Hvis det fremgår af forsendelsen, at der ikke er tale om en fejl, kan du uden videre beholde varen.

Da fornavn er rigtigt og efternavn tæt på, samt adressen med etage, side mv. er 100% korrekt, vil jeg ikke mene der er tale om en fejl.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-06 12:10

Du må stadig IKKE beholde dem, men du har til gengæld heller ikke pligt til at returnere dem.

Det er firmaets pligt at sørge for de bliver afhentet.

Dette naturligvis kun hvis du vitterligt IKKE har bestilt noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-06 12:14

Du meddeler blot firmaet at du IKKE har bestilt noget og at varen kan afhentes hos dig.

Hvis de ikke reagerer eller hvis de sender dig flere varer fremover, kan du beholde de næste der kommer.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 27-07-06 12:15

Tak for svaret refi. Jeg har sendt dem en mail, og så må vi se hvad der sker.

God sommer til alle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-07-06 12:15

Citat
skal du meddele afsenderen, at du ved en fejl har modtaget den pågældende vare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-06 12:17

Tak i lige måde....